"Dinozaurii Giganţi din Argentina" este prima expoziţie găzduită de Grand Cosmos - un nou spaţiu expoziţional al Bucureştiului - şi cuprinde reconstrucţii ale dinozaurilor vechi de milioane de ani, precum şi oase şi ouă fosilizate din timpul mezozoicului, informează un comunicat remis MEDIAFAX.

Imaginea articolului "Dinozaurii Giganţi din Argentina" pot fi admiraţi, timp de trei luni, în Bucureşti

"Dinozaurii Giganţi din Argentina" pot fi admiraţi, timp de trei luni, în Bucureşti (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Grand Cosmos va fi inaugurat pe 22 noiembrie, la Băneasa Shopping City, unde vor fi aduse unele dintre cele mai de succes expoziţii tematice din lume, care vor oferi noi perspective asupra unor lumi uitate sau greu accesibile. Expoziţiile-eveniment vor oferi vizitatorilor o alternativă culturală cu un puternic rol educativ pentru toate vârstele.

"Dinozauri Giganţi din Argentina", prima expoziţie găzduită de Grand Cosmos, reprezintă o premieră pentru Europa centrală şi de est. La expoziţie vor putea fi văzute, pe lângă reconstrucţii ale dinozaurilor vechi de milioane de ani, oase şi ouă fosilizate reale din timpul mezozoicului.

"Dinozauri Giganţi din Argentina" prezintă istoria dinozaurilor argentinieni în toate etapele existenţei acestora, descoperirile recente permiţând o expunere cuprinzătoare a evoluţiei lor, de la cel mai mic, din triasic, şi până la cele mai mari exemplare, de la finalul cretacicului.

Astfel, vor fi expuşi Panphagia Protos, dinozaur preistoric, vechi de 228 de milioane de ani, şi Austroraptor, al cărui schelet datează de acum 70 de milioane de ani şi este considerat unicul exemplar din lume de acest fel. În ultimele decenii, Argentina a fost ţara unde s-au realizat unele din cele mai fascinante descoperiri de fosile din lume. În anii '90, cercetătorii au găsit aici rămăşitele unui dinozaur de tip T-Rex, ce deţine şi în acest moment recordul pentru cel mai mare erbivor descoperit vreodată.

Vizitatorii îi vor putea întâlni pe uriaşii dinozauri argentinieni la Grand Cosmos timp de trei luni, până în februarie 2014.

Programul expoziţional de la Grand Cosmos va continua în 2014 cu alte două evenimente de amploare - "Robot Zoo", o incursiune în lumea roboţilor, urmată de "Planet Shark", o expoziţie ce aduce rechinii la Bucureşti.