• Profesorul Remi Charrel şi colegii săi experţi de la Université d'Aix-Marseille au încercat să expună coronavirusul unor temperaturi ridicate
  • Ei au remarcat faptul că acesta s-a putut replica şi după ce a fost expus timp de o oră la 60 de grade Celsius
  • Virusul a fost "dezactivat" abia la atingerea temperaturii de fierbere
Imaginea articolului La ce temperatură exactă poate fi distrus coronavirusul. Cercetătorii au încercat să-l ţină o oră la 60 grade Celsius

Cercetătorii francezi de la Université d'Aix-Marseille, din sudul Franţei, au descoperit că virusul care provoacă COVDI-19 se poate replica şi la temperaturi de peste 60 de grade Celsius.

Profesorul Remi Charrel a condus un experiment care a presupus expunerea coronavirusului unor temperaturi ridicate.

Oamenii de ştiinţă au observat că virusul a fost capabil să îşi păstreze o parte din abilitatea de a se replica şi după ce a fost expus timp de o oră la o temperatură de 60 grade Celsius.

Cercetătorii au crescut temperatura până aproape de punctul de fierbere pentru a putea distrueg complet virusul, potrivit raportului publicat de aceştia pe bioRxiv.org

Echipa de oameni de ştiinţă francezi a folosit material biologic prelevat de la un pacient bolnav din Berlin, Germania, şi l-a cultivat în celulele renale prelevate de la o maimuţă verde africană. Ulterior ei au încălzit aceste celule pentru a stimula contaminarea biologică. După încălzire, au constatat că o parte a materialului viral a fost dezactivată, însă parţi ale acestuia au supravieţuit.

Protocolul încălzirii timp de o oră la 60 de grade Celsius este utilizat şi în cazul altor viruşi, între care şi Ebola.

Temperatura şi durata la care virusul a fost distrus complet sunt următoarele: 92 grade Celsius, cu expunere timp de 15 minute.