- Home
- Ştiinţă-Sănătate
- SAN FRANCISCO, (13.08.2013, 12:36)
- Florin Badescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
O nouă formă de transport: "Hyperloop", un concept revoluţionar care promite efectuarea de călătorii aproape supersonice - FOTO
Întreprinzătorul vizionar american Elon Musk, de origine sud-africană, a prezentat luni "Hyperloop", un concept revoluţionar care permite realizarea de călătorii la o viteză aproape supersonică, în condiţii de siguranţă şi la preţuri modice.
6366 afișări
O nouă formă de transport: "Hyperloop", un concept revoluţionar care promite efectuarea de călătorii aproape supersonice (Imagine: Elon Musk)
Miliardarul Elon Musk, fondator al constructorului de maşini electrice Tesla Motors şi al companiei private de explorare spaţială SpaceX, a publicat un document de 57 de pagini despre acest proiect, care, dacă va fi implementat, ar putea face legătura între Los Angeles şi San Francisco în doar 35 de minute.
"Hyperloop constă într-un tub cu presiune joasă de capsule, transportate cu viteze mici şi mari pe lungimea tubului", se afirmă în acel document.
"Capsulele sunt aşezate pe perne de aer presurizat", adaugă documentul.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
-
Are Sebastian Burduja şanse pentru Primăria Capitalei? Vicepreşedintele PNL: E greu să câştige Burduja acum, dar îl pregătim pentru următorii patru ani
-
Rafila, despre achiziţiile centralizate pentru spitale: Mi se pare o idee foarte bună
-
Memorandum de cooperare în domeniul energiei nucleare, semnat de România şi Coreea de Sud
După părerea lui Elon Musk, acest sistem de transport ar putea atinge o viteză de 1.220 kilometri pe oră şi va fi economic viabil pentru orice distanţă mai mică de 1.500 de kilometri.
În timpul unei conferinţe telefonice, Elon Musk a evocat "o nouă formă de transport, diferită de trenul tradiţional, care va transporta pasageri şi mărfuri în capsule, într-un tub montat pe piloni".
"A fost conceput pentru a fi foarte uşor, în condiţiile în care trenurile sunt incredibil de grele. E mai apropiat de un avion", a adăugat el. Senzaţia resimţită la bordul său va fi apropiată de aceea resimţită într-un avion. "Va fi ceva fin, ca şi cum ai zbura prin aer", a mai spus acesta.
Miliardarul american este convins că sistemul său va fi mai puţin vulnerabil la seisme şi mai puţin expus la accidente precum trenurile şi avioanele, "pentru că nu poate să se prăbuşească şi nici să deraieze".
Elon Musk, care s-a opus trenului de mare viteză dintre Los Angeles şi San Francisco - construcţia primului tronson a fost aprobată de autorităţi -, consideră că proiectul său este mult mai economic.
El a evaluat costul acestui proiect care va face legătura între două oraşe la circa 6 miliarde de dolari - contra 70 miliarde-100 miliarde dolari pentru trenul de mare viteză - şi anticipează că preţul public pentru un bilet (dus) va fi de 20 de dolari.
Elon Musk a spus de mai multe ori că nu intenţionează să dezvolte proiectul el însuşi, însă ar putea reveni asupra acestei decizii, cel puţin parţial.
"Sunt tentat să creez cel puţin un prototip cu rol demonstrativ", a recunoscut el luni. "Nu încerc să obţin o mulţime de bani cu acest proiect, însă mi-ar plăcea ca el să devină realitate şi cred că va fi în beneficiul proiectului dacă eu voi crea un prim model", a mai spus el.
Conceptul a fost pus la punct de echipele Tesla şi SpaceX şi se bazează pe tehnologii dezvoltate în cadrul celor două companii. Proiectul prevede mai ales o versiune de motoare electrice utilizate pe modelele de automobile Tesla S, care vor crea un câmp electromagnetic pentru a propulsa capsulele.
În afară de SpaceX şi Tesla, Elon Musk conduce şi SolarCity, o firmă care fabrică panouri solare pentru companii şi particulari. El a creat şi o fundaţie care operează în domeniul educaţiei, al energiei nepoluante şi al sănătăţii copiilor.
Elon Musk, în vârstă de 42 de ani, a făcut avere revânzând în 1999 companiei producătoare de computere Compaq firma Zip2, pe care o înfiinţase, pentru o sumă de peste 300 milioane de dolari.
Una dintre celelalte creaţii ale sale, X.com, a fuzionat cu site-ul de plăţi online PayPal, cumpărat în 2002 de site-ul de licitaţii eBay pentru 1,5 miliarde de dolari.
Citește pe alephnews.ro: Topul celor mai dorite branduri de lux. Prada a fost doborâtă de Miu Miu
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe