• Oamenii de ştiinţă au descoperit că o moleculă din broccoli interacţionează cu mucoasa intestinului subţire şi previne progresia bolii, un progres care atarge atenţia asupra modului în care "superalimentul" recunoscut pe scară largă îmbunătăţeşte sănătatea intestinală.
  • Descoperirile sugerează că broccoli poate ajuta la remodelarea repertoriului metabolic al intestinului.
Imaginea articolului Superalimentul despre care oamenii de ştiinţă spun că protejează intestinul şi ne fereşte de boli

Studii anterioare au demonstrat beneficiile pentru sănătate ale consumului de broccoli, inclusiv în ceea ce priveşte reducerea riscului de boli precum diferite tipuri de cancer şi diabetul de tip doi.

Noua cercetare, publicată recent în revista Laboratory Investigation, a dezvăluit că broccoli conţine molecule specifice care se ataşează la un receptor intestinal la şoareci, protejând mucoasa intestinului subţire, potrivit Independent.

Cercetarea noastră ajută la descoperirea mecanismelor prin care broccoli şi alte alimente aduc beneficii sănătăţii la şoareci şi, probabil, şi la oameni. Ea oferă dovezi puternice că legumele crucifere, cum ar fi broccoli, varza şi varza de Bruxelles, ar trebui să facă parte dintr-o dietă sănătoasă normală", a declarat Gary Perdew, coautor al studiului de la Universitatea Penn State din SUA.

Se ştie că pereţii intestinului subţire permit trecerea în organism a unor substanţe benefice, precum apa şi nutrienţii, împiedicând în acelaşi timp pătrunderea particulelor alimentare şi a bacteriilor care ar putea dăuna.

Celulele speciale din intestin, cum ar fi enterocitele care absorb apa şi nutrienţii, celulele caliciale, care secretă un strat protector de mucus, şi celulele Paneth, care duc la sectaţia de enzime digestive, ajută la menţinerea acestui echilibru sănătos.

Noua cercetare a descoperit că moleculele din broccoli numite liganzi ai receptorilor de hidrocarburi arilice se leagă de un tip de proteină numită AHR, ceea ce duce la activităţi care afectează funcţiile celulelor intestinale.

Desfăşurarea studiului

În cadrul studiului, oamenii de ştiinţă au hrănit un grup experimental de şoareci cu o dietă care conţinea 15% broccoli, echivalentul a aproximativ 3.5 căni pe zi pentru oameni, şi au hrănit un grup de control de şoareci cu o dietă tipică de laborator fără broccoli.

Când cercetătorii au analizat ţesuturile animalelor au constatat că şoarecii care nu au fost hrăniţi cu broccoli nu aveau activitate AHR, ceea ce a dus la alterarea funcţiei de barieră intestinală.

Aceasta a dus la un timp de tranzit redus al alimentelor în intestinul subţire, la scăderea numărului de celule caliciforme şi a mucusului protector, la scăderea celulelor Paneth şi la scăderea numărului de celule enterocite.

Sănătatea intestinală a şoarecilor care nu au fost hrăniţi cu broccoli a fost compromisă într-o varietate de moduri care sunt cunoscute ca fiind asociate cu boala", a declarat Dr. Perdew.

Cercetarea noastră sugerează că broccoli şi probabil şi alte alimente pot fi folosite ca surse naturale de liganzi AHR şi că dietele bogate în aceşti liganzi contribuie la rezistenţa intestinului subţire", a adăugat el.

Noile descoperiri sugerează că indiciile alimentare transmise prin intermediul activităţii AHR pot, potenţial, să remodeleze repertoriul metabolic al intestinului, spun oamenii de ştiinţă.