Planul ambiţios al şefului Ryanair: să dubleze numărul de pasageri transportaţi în Europa

Şefului Ryanair, Michael O'Lear, şi-a propus să dubleze numărul de pasageri transportaţi în Europa, până la 300 de milioane anual în 2034. La începutul acestei luni, Ryanair a cumpărat 300 de aeronave Boeing într-o tranzacţie de evaluată la 40 mld. dolari, a anunţat Ziarul Financiar

456 afișări
Imaginea articolului Planul ambiţios al şefului Ryanair: să dubleze numărul de pasageri transportaţi în Europa

Planul ambiţios al şefului Ryanair: să dubleze numărul de pasageri transportaţi în Europa

Directorul executiv al Ryanair, Michael O'Leary, a promis că va face presiuni pentru o creştere vertiginoasă şi va câştiga o cotă de piaţă mai mare în faţa rivalilor din Europa, în timp ce îşi propune să dubleze numărul de pasageri în următorul deceniu.

Noul obiectiv ambiţios al companiei aeriene de a transporta 300 de milioane de pasageri anual până în 2034 ar fi mai mult decât a reuşit până acum orice companie aeriană.

„Cred că teza conform căreia nu mai există creştere în Europa, [şi că] Europa este complet epuizată, este greşită", a declarat el pentru Financial Times.

Compania a cumpărat 300 de aeronave pe distanţe scurte în cadrul unei tranzacţii de 40 de miliarde de dolari cu Boeing la începutul acestei luni. Dar unii investitori şi analişti se întreabă dacă mai sunt suficienţi pasageri de transportat în Europa, în special într-o perioadă de creştere a preocupărilor legate de climă, când factorii de decizie politică măresc taxele pe carbon pentru zboruri.

O'Leary a fost de acord că rata de creştere a companiei aeriene se va tempera la aproximativ 4-5% pe an, dar a spus că acest lucru este suficient pentru a atinge previziunile sale. El a spus că există încă suficient spaţiu pentru a fura cote de piaţă de la rivalii din Europa de Vest, precum şi pentru a stimula cererea pe noile pieţe din Europa Centrală şi de Est.

„Cât timp nu facem vreo prostie, ceea ce este o provocare zilnică în această industrie, vom continua să ştergem pe jos cu orice altă companie aeriană din Europa", a spus el.

Ryanair a fost câştigătorul aviaţiei europene după pandemie, intrând pe noi pieţe în timp ce rivalii mai slabi din punct de vedere financiar se retrăgeau. Transportatorul este deja cel mai mare din Europa după numărul de pasageri; se aşteaptă să transporte un număr record de 168 milioane de pasageri în anul care se încheie la sfârşitul lunii martie, cu 13% mai mult decât înainte de Covid.

Alex Irving, analist la Bernstein, preconizează o încetinire inevitabilă a creşterii companiei aeriene, pe măsură ce industria se stabilizează în urma pandemiei. Piaţa sa de origine, Europa de Vest, este "în esenţă complet penetrată", a spus el.

„Ratele de creştere cu două cifre, şi chiar cu o singură cifră ridicată, erau sustenabile cât timp era mai mică, dar, ca o companie aeriană cu aproape 600 de avioane, nu poate menţine aceste rate fără a strica randamentele", a spus el.

În schimb, Irving se aşteaptă ca Ryanair să treacă de la o creştere ridicată la returnarea de numerar către acţionari şi estimează plăţi de 2 miliarde de euro pe an în viitorul apropiat.

Cu toate acestea, O'Leary nu se lasă afectat de îndoieli. Vorbind în birourile Ryanair de lângă aeroportul din Dublin, el a redus modelul de afaceri la trei cuvinte: "cel mai mic cost câştigă".

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici