- Home
- Tehnologie
- (14.07.2021, 17:00)
- Adina Petcu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Comercializarea de maşini noi, cu ardere internă, interzisă din 2035. Propunerea UE este benefică pentru mediu, dar nu şi pentru businessuri
- Uniunea Europeană a propus miercuri o interdicţie ce vizează comercializarea de maşini noi, cu motoare cu ardere internă.
- Măsura ar urma să intre în vigoare în anul 2035, în cadrul unui program climatic extins care are drept obiectiv reducerea emisiilor de dioxid de carbon.
- Interdicţia afectează şi alte forme de transport, precum cel aerian, sau industria metalurgică şi producătorii de energie.
- Planul UE s-ar putea lovi de rezistenţa unor parteneri comerciali importanţi precum Statele Unite şi China.
2704 afișări
Comercializarea de maşini noi, cu combustibil fosil, interzisă din 2035. Propunerea Uniunii Europene va afecta mai multe sectoare economice
Uniunea Europeană a propus miercuri o interdicţie ce vizează comercializarea de maşini noi, cu motoare pe benzină şi motoare diesel. Măsura ar urma să intre în vigoare în anul 2035, în cadrul unui program climatic extins, care are drept obiectiv şi tranziţia către vehiculele electrice cu emisii zero, scrie Reuters.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Antreprenorii, managerii din privat, oamenii de business, trebuie să se implice mai mult în guvernarea României
-
Moscova reacţionează la declaraţiile lui Macron şi David Cameron: Este o escaladare directă a tensiunilor în jurul conflictului ucrainean
-
F-35 pentru România. Un model expoziţional al avionului de generaţia a cincea va fi prezent la BSDA 2024
-
Spionajul american avertizează: Războiul din Ucraina nu se va încheia prea curând
Executivul UE doreşte ca până în 2030 nivelul emisiilor de dioxid de carbon (CO2) produse de autoturisme să fie redus cu 55%. Comisia Europeană se raportează la nivelurile înregistrate în 1990. În 2021, acestea au fost semnificativ mai mari faţă de pragul ideal propus pentru această perioadă. În prezent se dorea ca nivelul emisiilor de CO2 să fie cu 37,5% mai mic.
De asemenea, Comisia Europeană a propus o reducere de 100% a emisiilor de CO2 până în 2035, ceea ce ar face imposibilă vânzarea de vehicule noi cu combustibil fosil în cele 27 de state membre UE.
„Aceasta este genul de iniţiativă pe care o aşteptam din partea UE şi care a lipsit în ultimii ani", a declarat Helen Clarkson, director executiv al Climate Group, o organizaţie nonprofit care colaborează cu autorităţile europene pentru combaterea schimbărilor climatice.
„Ştiinţa ne spune că trebuie să reducem la jumătate emisiile până în 2030, deci pentru transportul rutier este simplu - scăpaţi de motorul cu ardere internă”.
Pentru a spori vânzările de vehicule electrice, oficialii de la Bruxelles au propus, de asemenea, o legislaţie care ar impune ţărilor membre să instaleze până în 2025 staţii publice de încărcare de-a lungul drumurilor principale, la distanţe maxime de 60 de kilometri.
#BREAKING European Union wants to end sales of new petrol cars by 2035: statement pic.twitter.com/9iEiIE5zQL
— AFP News Agency (@AFP) July 14, 2021
„Fit for 55”. Efecte ale propunerii UE
Interdicţia ce vizează maşinile noi, cu motoare cu ardere internă, nu afectează exclusiv acest sector economic. Imaginea de ansamblu este mult mai largă şi atinge şi alte forme de transport, precum cel aerian, sau industria metalurgică şi producătorii de energie.
New York Times scrie că obiectivul UE este mai agresiv decât cel anunţat de Statele Unite, care s-au angajat să reducă emisiile cu 40-43% în aceeaşi perioadă, dar mai puţin ambiţios faţă de cel al Marii Britanii, care promite o diferenţă de 68%.
Iată cum ar afecta planul industriile din Europa:
- Majoritatea producătorilor de autovehicule au anunţat că se vor axa pe maşinile electrice, dar mulţi s-au împotrivit să stabilească o dată clară de „expirare” a vehiculelor cu combustibil fosil care încă generează cele mai multe profituri. Planul Comisiei Europene le-ar impune să facă acest lucru până în 2035.
- Companiile aeriene ar fi obligate să înceapă să amestece combustibilul sintetic cu cel fosil, utilizat în prezent, iar producătorii de oţel ar trebui să plătească sume mai mari pentru emisiile de CO2.
- Producătorii de energie electrică vor fi determinaţi să accelereze trecerea la energia eoliană, solară ori hidroenergie şi să renunţe la tradiţionalul cărbune.
- Companiile de transport maritim nu ar mai putea acosta în porturile europene dacă nu trec la combustibili mai prietenoşi cu mediul.
Planul UE s-ar putea lovi de rezistenţa unor parteneri comerciali importanţi precum Statele Unite şi China, întrucât noile măsuri ar afecta importurile din ţări considerate ca având standarde de mediu mai scăzute.
Citește pe alephnews.ro: Un loc de parcare din Amsterdam se vinde cu 500.000 de euro. Cum se justifică prețul
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Elon Musk dezvoltă o „mașină de știri” cu ajutorul lui Grok: „Contează doar ce spun oamenii despre știri”
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe