- Home
- Tehnologie
- (20.05.2021, 06:07)
- Sebastian Ujica
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cum luptă Facebook cu dezinformarea graţie unui soft inteligent
- Facebook a redus, în ultimele luni, diseminarea conţinutului violent, de ură sau sexual, ca urmare, mai ales, a implementării unui software bazat pe inteligenţă artificială.
- Reţeaua a fost acuzată în mod regulat că nu a făcut suficient pentru a modera conţinutul care circulă pe platforma sa.
333 afișări
Cum luptă Facebook cu dezinformarea graţie unui soft inteligent
Facebook spune că a şters nu mai puţin de 18 milioane de postări de pe reţeaua de socializare şi din aplicaţia Instagram care încălcau regulile cu privire la dezinformarea legată de Covid-19.
Facebook a redus, în ultimele luni, diseminarea conţinutului violent, de ură sau sexual, ca urmare, mai ales, a implementării unui software bazat pe inteligenţă artificială, capabil să stabilească legături între mesaje, imagini sau comentarii, informează AFP.
Până în prezent, sistemul de detectare a reţelei sociale permitea analizarea unui singur conţinut la un moment dat, fără a putea să încrucişeze semnalele provenind de la, spre exemplu, un mesaj şi o fotografie.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pedro Sánchez ia în calcul demisia. Soția Premierului spaniol este anchetată pentru presupus trafic de influență
-
Premierul spaniol îşi suspendă îndatoririle publice: Am nevoie să mă opresc şi să mă gândesc
-
Plata în avans a pensiilor pentru luna mai, pe ordinea şedinţei de Guvern de joi de la Timişoara
-
Şeful TikTok, după promulgarea legii care ar putea interzice aplicaţia în SUA: Nu plecăm nicăieri
Cu noul algoritm, implementat în 2020, Facebook poate avea acum "o viziune de ansamblu", a explicat miercuri Mike Schroepfer, manager tehnic al platformei, în cadrul unei conferinţe.
Astfel, reţeaua socială poate descifra mai bine semnificaţia unor "meme-uri" a imaginilor sau a animaţiilor, cel mai adesea cu scop umoristic, dar care uneori au un caracter de ură sau discriminator care poate fi înţeles doar prin asocierea textului cu imaginea.
"Trebuie înţeles întregul context" pentru a analiza şi, eventual, a respinge mesajul, a detaliat Mike Schroepfer, care a explicat că software-ul este, de asemenea, capabil să încrucişeze conţinuturi în mai multe limbi.
Instrumentul informatic evită, totodată, eliminarea anumitor mesaje care ar fi declanşat anterior o alertă pe baza unui cuvânt sau a unei imagini identificate prea literal.
Facebook atribuie parţial acestui sistem declinul distribuirii conţinutului dubios pe site-ul său.
Indicatorii trimestriali publicaţi miercuri măsoară numărul de vizualizări ale acestui tip de conţinut şi nu numărul lor pe site.
În primul trimestru, între 0,05% şi 0,06% din conţinutul vizionat de utilizatorii Facebook a avut un caracter de ură, comparativ cu 0,07% - 0,08% în al patrulea trimestru al anului 2020 şi între 0,10% şi 0,11% în al treilea trimestru al aceluiaşi an.
Reţeaua socială a intervenit şi asupra a 34,3 milioane de conţinuturi violente sau şocante, faţă de 15,9 milioane în al patrulea trimestru al anului 2020.
Software-ul vă permite de acum să treacă "dincolo de o singură postare" şi să identifice o tendinţă la scara unui întreg grup Facebook, a mai precizat Schroepfer.
Din mai 2018, Facebook publică indicatori trimestriali ce ilustrează politica sa de control al conţinutului parazit, de ură, violent, sexual, de propagandă teroristă sau al conturilor false.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
Citește pe www.zf.ro: De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Filiera prin care baronul 'Mocro Maffia' livra tone de cocaină în România! 'Scarface' a pierdut 625.000.000 € la un singur transport trimis la Constanța
CANCAN.RO
Experiment: un tânăr s-a transformat într-un om al străzii pentru a demonstra că poate deveni milionar într-un an. Câți bani a câștigat în 10 luni
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe