Reţelele de socializare sunt îndemnate de Centrul Wiesenthal să retragă postările ce incită la ură

Centrul Simon Wiesenthal, care urmăreşte criminalii de război nazişti, a solicitat miercuri reţelelor de socializare, mai ales reţelei Twitter, să retragă postările ce "incită la ură".

233 afișări
Imaginea articolului Reţelele de socializare sunt îndemnate de Centrul Wiesenthal să retragă postările ce incită la ură

Reţelele de socializare sunt îndemnate de Centrul Wiesenthal să retragă postările ce incită la ură (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)

Această organizaţie a identificat pe Twitter, în 2013, aproape 20.000 de cuvinte-cheie cu referire la terorism sau extremism, adică o creştere de 30% în raport cu anul trecut.

"Dacă vrem să complicăm viaţa recrutorilor de terorişti, avem nevoie ca Facebook, Google, Twitter şi YouTube să acţioneze", a declarat Abraham Cooper, preşedinte asociat al Centrului Wiesenthal, în timpul unei reuniuni, la Washington.

"Multiplicarea mijloacelor de formare pentru terorişti şi utilizarea abuzivă a mediilor de socializare, precum şi a forumurilor de discuţii de către extremişti, anticipează înmulţirea atacurilor «lupilor singuratici» aici şi în străinătate", a avertizat el.

În opinia sa, dacă Facebook s-a arătat mai hotărâtă să "şteargă" paginile care conţin incitări la violenţă şi ură, Twitter a refuzat orice discuţie.

"Nu am reuşit să obţinem un răspuns din partea (celor de la) Twitter", a anunţat Abraham Cooper.

Twitter, care nu a răspuns la întrebările AFP-ului, afirmă că nu este responsabil de conţinutul postărilor pe site-ul său, dar invită utilizatorii să "nu publice ameninţări cu violenţa directe şi specifice la adresa altor" persoane.

De asemenea, Centrul Wiesenthal a criticat canalul YouTube, care le permite unor militanţi violenţi să difuzeze, în special, manuale de terorism.

Centrul Wiesenthal a fost fondat, în 1977, de către un supravieţuitor al Holocaustului, Simon Wiesenthal. Centrul îi urmăreşte pe criminalii de război nazişti din lumea întreagă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici