Bilanţul accidentului feroviar de la Buenos Aires a ajuns la 50 de morţi şi 675 de răniţi

Bilanţul accidentului feroviar produs miercuri la o gară din centrul capitalei Argentinei a ajuns la 50 de morţi şi 675 de răniţi, multe dintre victime fiind extrase prin acoperişul vagoanelor transformate în mormane de fier în urma impactului.

811 afișări
Imaginea articolului Bilanţul accidentului feroviar de la Buenos Aires a ajuns la 50 de morţi şi 675 de răniţi

Bilanţul accidentului feroviar de la Buenos Aires a ajuns la 50 de morţi şi 675 de răniţi (Imagine: Mediafax foto/AFP)

"Numărul morţilor se ridică la 50", a declarat în cursul serii subsecretarul pentru Drepturile Omului al Guvernului de la Buenos Aires, Claudio Avruj, în timp ce Ministerul Sănătăţii din oraş a anunţat că numărul răniţilor a crescut de la 600 la 675.

Anterior, un purtător de cuvânt al poliţiei, Nestor Rodriguez, declarase că impactul, care s-a produs la ora locală 8.36 (13.36, ora României), o oră de vârf, a provocat moartea a 49 de persoane.

Trenul, care asigura legătura între periferia vestică a oraşului Buenos Aires şi centrul capitalei, transporta aproximativ 2.000 de pasageri. Exploatat de compania privată TBA, convoiul a intrat în gara Once fără a frâna, apoi a lovit tampoanele de la capătul liniei, potrivit imaginilor înregistrate de camerele de supraveghere, difuzate la televiziune.

Echipele de intervenţie au petrecut patru ore degajând victimele prinse între fiare în primele două vagoane, potrivit autorităţilor.

"Erau oameni striviţi care strigau cu disperare. Am văzut cadavre şi sânge peste tot. Capetele pasagerilor rămăseseră prinse în cadrele ferestrelor", a povestit presei un martor, Alejandro Velazquez.

Pompierii şi membrii serviciilor de Protecţie civilă au fost nevoiţi să taie acoperişul primelor vagoane pentru a extrage pasagerii.

Trenul "a intrat cu o viteză de 20 de kilometri pe oră şi a lovit tampoanele", din motive care vor trebui stabilite de anchetă, a declarat ministrul Transporturilor, Juan Pablo Schiavi.

Societatea TBA a precizat într-un comunicat că nu cunoaşte cauzele accidentului şi a adăugat că va transmite "toate informaţiile şi imaginile justiţiei".

Conductorul, deşi era rănit, a reuşit să iasă din cabina sa cu ajutorul serviciilor de intervenţie, care au îngrijit zeci de persoane în gară, unde numeroşi pasageri, aflaţi în stare de şoc, şi-au petrecut o parte din zi aşezaţi pe jos.

Potrivit lui Schiavi, conductorul era "un tânăr de 28 de ani cu antecedente foarte bune şi care era odihnit deoarece începuse tura cu câteva staţii înainte".

"Am simţit suflul impactului. A fost un zgomot teribil. Trenul nu a frânat. Am văzut oameni răniţi la gât, la braţe şi la picioare", a povestit la televiziune Pedro Fuentes, un pasager.

Linia Sarmiento parcurge 70 de kilometri şi transportă circa 500.000 de persoane pe zi. În septembrie, un accident produs pe aceeaşi linie a provocat moartea a nouă persoane, când două trenuri au lovit un autobuz la o trecere peste calea ferată.

Zeci de ambulanţe au fost mobilizate, iar persoanele rănite cel mai grav au fost evacuate cu elicopterele care au aterizat în piaţa Once, în faţa gării.

"Trenul era plin. Impactul a fost teribil. Oamenii încercau cu disperare să iasă", a povestit presei un alt pasager, Ezequiel.

"Acest lucru se datorează lipsei întreţinerii trenurilor, neregulilor, deficienţelor" şi unui serviciu care funcţionează în mod precar, a denunţat la radio un sindicalist din cadrul Uniunii Feroviare, Roberto Nunez.

Materialul rulant de pe această linie datează din anii 1960. Căile ferate argentiniene au fost privatizate în anii '90. Ţara înregistrează în mod regulat accidente, în 2011 având loc trei coliziuni, dintre care două s-au soldat cu victime.

Acest accident este al treilea cel mai grav din Argentina, după cel de la Benavidez (periferia nordică a capitalei), soldat cu 236 de victime în 1970, şi cel produs în 1978 în provincia Santa Fe, soldat cu 55 de morţi.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici