Potrivit The Independent, Le Pen a menţionat în nenumărate rânduri că ar apăra interesele Franţei împotriva globalizării şi a relocalizării fabricilor din afară. Însă, suvenirurile vândute în numele ei nu par a fi un exemplu potrivit pentru ”patriotismul economic” pe care aceasta îl promovează atât de des.
Etichetele de pe tricourile polo care erau la vânzare la mitingul electoral din Villepinte, desfăşurat săptămâna aceasta, au fost tăiate, astfel încât cumpărătorii să nu afle că de fapt acestea nu au fost făcute în Franţa, ci în Bangladesh.
Reporterii de la BFM TV au găsit un tricou afişat pe un manechin, cu eticheta la locul ei, şi au descoperit ţara în care acestea au fost fabricate: Bangladesh, recunoscută pentru forţa de muncă ieftină.
Întrebat dacă nu contravine cu promisiunile de campanie ale lui Marine Le Pen, deţinătorul magazinului care vindea suvenirurile a spus că munca de brodierie a fost făcută în Franţa.
“Nu este absolut deloc contradictoriu cu programul doamnei Le Pen, pentru că noi cerem ca produsele să fie făcute în Franţa, iar broderia de pe tricouri a fost făcută în Franţa”, a spus acesta.
“Deci munca finală a fost făcută în Franţa. Problema aprovizionatorului a fost una ce ţine de forţa de muncă, care nu a fost suficient de competitivă pentru a fi produsă în Franţa. De asta ne luptăm pentru liniile de producţie din Franţa”.
Întrebat dacă ar putea explica de ce etichetele au fost tăiate de pe fiecare tricou, vânzătorul a spus că nu poate răspunde la această întrebare.
Citeşte şi: Ministru somalez, împuşcat MORTAL din greşeală de agenţi de pază ai palatului prezidenţial din Mogadishu
Citeşte şi: Theresa May, premierul Marii Britanii: UE încearcă să influenţeze rezultatele alegerilor britanice
Citeşte şi: Rex Tillerson, secretarul american de Stat: SUA trebuie să readucă la un echilibru alianţele externe