A fost descoperită bacteria ce detectează şi transformă aurul în pepită/ De ce vechiul tău mobil ar putea fi mult mai valoros după ce îl arunci

Vechiul tău telefon mobil ar putea fi mult mai valoros după ce îl arunci la gunoi. Geologii din Queensland au descoperit o bacterie care poate detecta aurul pe care îl transformă în pepite

Share pe Facebook 1638 afişări

Descoperirea, spun specialiştii din cadrul Universităţii din Adelaide, ar putea ajuta companiile de minerit să recupereze şi să reproceseze rămăşiţele de aur. Conform ABC, într-o perioadă în care smartphone-urile sunt schimbate extrem de des, bacteria ar putea schimba modul în care sunt văzute deşeurile electronice.

Prin intermediul analizelor biochimice şi genomice, specialiştii au descoperit un set de gene şi metaboliţi responsabili pentru precipitarea aurului. În urma analizei, profesorul Frank Reith a descoperit două tipuri de bacterii.

Bacteria Cupriavidus metallidurans ce se află în biofilmul pepitei de aur ajută la eliminarea impurităţilor din micile particule de metal preţios pe care apoi îl acumulează în nanoparticulele inerte din interiorul său. A doua bacterie Delftia acidovarans a fost analizată în laborator de biochimistul Nathan Magarvey, din cadrul Universităţii din Hamilton. Atunci când bacteria a fost amplasată în apropierea aurului specialiştii au reuşit să detecteze nanoparticule de aur în jurul bacteriei. Conform studiului Delftia acidovarans crea particule de aur în afara peretelui celular, spre deosebire de Cupriavidus metallidurans.

CITEŞTE CONTINUAREA ARTICOLULUI AICI

Share pe Facebook

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Taguri:
aur ,
bacterie ,
telefon mobil ,
descoperire
Versiunea: mobil  |  completa

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.