Peste 2.000 de euro au fost strânşi în campania de salvare a Depozitului de Filme din Cluj

Campania de strângere de fonduri pentru salvarea Depozitului de Filme din Cluj s-a încheiat, iniţiatorii reuşind să strângă suma de 2.328 de euro, bani care vor fi utilizaţi în scopul pregătirii spaţiului pentru găzduirea unor evenimente precum proiecţii, ateliere, concerte şi expoziţii.

213 afișări
Imaginea articolului Peste 2.000 de euro au fost strânşi în campania de salvare a Depozitului de Filme din Cluj

Peste 2.000 de euro au fost strânşi în campania de salvare a Depozitului de Filme din Cluj (Imagine: Raul Stef / Mediafax Foto)

Potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX, proiectul "TIFF salvează Depozitul de Filme" a reuşit să atragă "un număr mare de susţinători care, prin gestul lor, au confirmat importanţa transformării acestei clădiri aflate în paragină într-un spaţiu de interes public". Campania de strângere de fonduri organizată prin intermediul platformei We Are Here a reuşit să atragă suma de 2.328 de euro.

Pe de altă parte, iniţiatorii campaniei au primit o sponsorizare în valoare de 7.000 de euro din partea unei bănci din România, suma fiind necesară pentru a face din Depozitul de Filme "un spaţiu viu, unde se vor putea organiza evenimente culturale în aer liber", conform aceluiaşi comunicat.

Depozitul va fi inaugurat în data de 8 august, odată cu festivalul Colours of Cluj, care se va desfăşura în perioada 8 - 10 august.

Fondurile obţinute din sponsorizare vor fi utilizate în scopul acoperirii cheltuielilor legate de igienizarea spaţiului, toaletarea vegetaţiei şi amenajarea unui parc cu alei de acces din lemn şi pietriş, racordarea la reţeaua de curent electric, delimitarea şi îngrădirea zonei. De asemenea, va fi amenajat un spaţiu de joacă pentru copii şi se va demara reabilitarea unei hale aflată din incinta Depozitului. Totodată, vor fi amenajate spaţii comune destinate organizării unor evenimente diverse.

Suma colectată din campania de strângere de fonduri va fi utilizată pentru amenajarea spaţiului pentru găzduirea unor evenimente precum proiecţii, ateliere, concerte, expoziţii şi spectacole de teatru, care să facă din Depozitul de Filme "un nou punct pe harta culturală a oraşului şi un loc de recreere în primul rînd pentru comunitatea locală".

"Depozitul de Filme, fost depozit al RADEF RomâniaFilm, este astăzi un spaţiu dezolant care poate deveni în timp, atât prin potenţialul său de spaţiu alternativ de cultură urbană, cât şi prin valoarea sa istorică, un spaţiu potrivit pentru dezvoltarea primului muzeu al filmului din România", se arată în comunicatul citat.

Campania "Salvaţi Marele Ecran!" urmăreşte stoparea fenomenului de dispariţie a cinematografelor, precum şi crearea unei reţele de săli moderne, digitalizate, pe tot cuprinsul ţării, astfel încât, în următorii 10 ani, fiecare oraş cu peste 20.000 locuitori să aibă cel puţin un cinema funcţional.

În prezent, România este ţara europeană cu cele mai puţine ecrane raportat la numărul de locuitori. Dacă, în 1990, existau aproximativ 450 de cinematografe, astăzi au supravieţuit mai puţin de 30, iar 78% din oraşe nu au niciun cinematograf funcţional, conform comunicatului.

Alături de transformarea fostului Depozit de Filme din Cluj-Napoca, campania "Salvaţi Marele Ecran!" continuă prin platforma online interactivă www.salvatimareleecran.ro care cartografiază toate sălile de cinematograf din reţeaua aflată în proprietatea statului şi prin acţiunile următoare de reactivare a reţelei cinematografice din România.

Iniţiativa care vizează salvarea Depozitului de Filme este realizată în parteneriat cu Asociaţia Film şi Cultură Urbană, coorganizatorul celei de-a 13-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF) şi organizatorul festivalului Colours of Cluj.

"TIFF salvează Depozitul de Filme" este primul demers din proiectul "Salvaţi Marele Ecran!", iniţiat de Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc (APFR), organizator TIFF, şi Asociaţia Victoria Film.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici