Video AMBUTEIAJ de peste două ore, pe DN 1, după înfiinţarea benzilor unice RATB. PMB: Banda unică de pe Şoseaua Bucureşti-Ploieşti, un test. Instituirea acestora, după ce începe vacanţa şcolară VIDEO

După ce Primăria Capitalei a instituit în zona de Nord a Bucureştiului benzi unice pentru autobuze, pe DN 1 s-a format un ambuteiaj de peste 16 de kilometri, pe sensul de intrare în Capitală, şoferii stând în coloană chiar şi două ore.

4386 afișări

Coloana de maşini de pe DN 1 s-a format de la podul Băneasa, de unde a fost instituită, de luni, o bandă de circulaţie unică pentru autobuze. Astfel, numărul benzilor destinate traficului rutier s-a limitat la două.

"Se circulă cu fluenţă, dar faptul că s-a trecut de la trei benzi la două şi fluxul foarte mare de maşini au dus la aglomerare în zonă. Avem echipaje atât la Academia de Poliţie, cât şi la Pasajul Băneasa şi la Fântâna Mioriţa, care fac tot posibilul pentru a fluidiza traficul", au declarat reprezentanţii Brigăzii Rutiere a Capitalei.

La intrarea pe banda unică a RATB, doi poliţişti locali dirijau traficul şi nu permiteau şoferilor să pătrundă în zona delimitată. Din această cauză, şi conducătorii auto care veneau de pe strada Constantin Dobrogeanu Gherea au fost nevoiţi să stea zeci de minute în coloană, pentru a intra apoi pe şoseaua Bucureşti-Ploieşti.

"De aproape 60 de minute stau în coloană. Niciodată nu am mai întâlnit aşa ceva, nu se poate să stai în halul ăsta!", a declarat nervos unul dintre şoferi.

"Am mai prins aglomeraţie aici, dar ca acum niciodată. Stau de peste 40 de minute. Şi înainte se stătea, dar nu mai mult de 10 minute, cel mult", a declarat un alt tânăr conducător auto.

"Vin de la Ploieşti, iar de la ora 08:35, de la ieşirea din Săftica (DN 1, judeţul Ilfov - n.r.), stau în coloană. S-a mers bară la bară până aici, în Băneasa. Am făcut aproape două ore pe un drum care îl fac în mod obişnuit în 40-50 de minute. Când au făcut benzile astea pentru autobuze, aici, la intrarea în Bucureşti, nu s-au gandit că majoritatea venim din afară? Eu cum aş putea să circul cu RATB-ul, dacă vin din Ploieşti? Unde să las maşina, de unde să iau autobuzul?", a declarat o tânără care a fost prinsă în ambuteiajul format, luni, pe DN 1.

Reacţia PMB: Banda unică pe tronsonul pe Şoseaua Bucureşti-Ploieşti, un test. Benzile RATB, după vacanţă

Primăria Capitalei susţine că instituirea benzilor unice va fi reluată după ce va începe vacanţa şcolară. Decizia vine după ce în zona de nord s-a format un ambuteiaj, luni dimineaţa, ca urmare a introducerii benzii RATB pe tronsonul Şoseaua Bucureşti-Ploieşti. Primăria susţine că a fost un test.

"Urmare a testului realizat în această dimineaţă, au fost identificate punctele nevralgice ale benzii unice pentru circulaţia transportului public, iar proiectul va fi implementat imediat după încheierea cursurilor şcolare. Până atunci se va circula fără restricţii, ca şi până acum, pe tronsonul Băneasa – Piaţa Charles de Gaulle", transmite printr-un comunicat de presă Primăria Capitalei.

"Până atunci, vor fi luate toate măsurile complementare care să asigure eficienţa acestui proiect şi mă refer atât la componenta de informare a populaţiei cât şi la suplimentarea efectivelor de poliţişti locali şi de la circulaţie în intersecţii. De asemenea, RATB va spori numărul de autobuze care circulă pe liniile care vor beneficia de acest culoar şi va înfiinţa noi linii preorăşeneşti care să preia o parte dintre navetiştii care vin zilnic în Bucureşti", susţine Gabriela Firea.

Primarul Capitalei spune că pentru ca efectele pozitive ale proiectului să fie vizibile este necesară o perioadă de acomodare.

"Acest proiect, coroborat cu înnoirea şi suplimentarea parcului auto al RATB şi cu extinderea sistemului de semaforizare inteligentă, reprezintă soluţia pentru descongestionarea traficului în Bucureşti. Studiile de mobilitate arată clar că implementarea benzilor unice generează o creştere cu 20% a vitezei de deplasare a autobuzelor şi o diminuare cu până la 25% a timpilor de aşteptare în staţii, iar costurile de operare ale RATB se diminuează semnificativ", susţine primarul.

Primăria a cerut direcţiilor de specialitate să identifice terenuri la intrările în Capitală, (la capătul tramvaiului 21 şi în zona Băneasa) unde cetăţenii din Ilfov, care lucrează în Bucureşti, să-şi poată lăsa maşinile pentru a folosi mijloacele de transport în comun. Această măsura se va lua până în momentul în care se construiesc parcările de tip park & ride, explică instituţia.

Primăria Capitalei va semna contracte de asociere referitor la transportul public în comun cu Primăriile Corbeanca, Snagov, Baloteşti şi Gruiu, astfel încât cetăţenii din aceste localităţi să beneficieze de liniile RATB.

Benzile unice vor fi implementate pe arterele : Şoseaua Bucureşti - Ploieşti, Şoseaua Kiseleff până la Arcul de Triumf (pe ambele sensuri), Bd. Constantin Prezan (pe ambele sensuri), Calea Dorobanţi – între Piaţa Dorobanţi şi Bd. Dacia (pe ambele sensuri) şi între Bd. Dacia şi Piaţa Lahovari, Str. George Enescu, între Lahovari şi Bd. Magheru şi între Piaţa Romană şi str. George Enescu.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici