Aplicaţia prin care profesorii din România pot afla ce au înţeles elevii după cursuri

O aplicaţie mobilă dedicată profesorilor, prin care dascălii primesc feedback de la elevi, după terminarea orelor, a fost lansată de o profesoară de matematică din Buzău. Elevii răspund anonim la chestionarul trimis de profesor, cadrul didactic văzând astfel dacă ce a predat s-a înţeles sau nu.

892 afișări
Imaginea articolului Aplicaţia prin care profesorii din România pot afla ce au înţeles elevii după cursuri

Aplicaţia prin care profesorii din România pot afla ce au înţeles elevii după cursuri

Profesoara de matematică din Buzău Monica Mocanu a scris pe Facebook cum a ajuns să creeze această aplicaţie.

„Acum vreun an am dat nişte formulare de feedback la o clasă, anonime desigur, pe hârtie. Unul dintre elevi a dat un răspuns care era mai puţin confortabil pentru mine, dar care mi-a fost cel mai de folos în acel moment. În aceeaşi măsura mi-a părut rău că ştiam cine era, i-am recunoscut scrisul. Aşa m-am gândit să compun o aplicaţie de feedback prin care să putem afla ceea ce doresc elevii să ne transmită şi poate pierdem pe drum, din diverse motive”, a scris profesoara din Buzău.

Astfel, cadrul didactic s-a pus pe treabă, iar cu ajutorul colegilor, al echipei de programatori şi al unui donator a reuşit să creeze aplicaţia.

„Nu am mai lansat vreodată o aplicaţie, am învăţat din mers, desigur că vor fi lucruri de reparat şi reglat. Ideea e că o să vedeţi pe aici mai des o vreme postări despre asta, printre pozele şi floricelele zilnice”, a adăugat Monica Mocanu.

Conform descrierii, Teleskop este o aplicaţie dedicată profesorilor, pentru utilizare independentă şi gratuită, în scopul obţinerii rapide a opiniei elevilor.

„Sistemul utilizat este unul întâlnit la aplicaţii similare din şcolile europene, prin generarea pe telefonul profesorului a unui link şi distribuirea acestuia către elevi la finalul orei, obţinând aproape instantaneu răspunsuri la diverse chestionare. (….) Vorbesc despre responsabilităţile de a ne face înţeleşi, de a evalua obiectiv, de a vedea toţi copiii din clasă, de a sistematiza şi face conţinuturile accesibile, de a interacţiona şi dialoga. E vorba de întrebările pe care ni le punem deseori, la finalul celor 50 de minute ale unei ore: <Cât de bună a fost lecţia pe care am ţinut-o? Oare mesajul pe care am dorit să-l transmit elevilor mei a fost destul de clar? Ce puteam face mai bine?>. În cateva minute, la finalul orei, putem afla simplu şi rapid multe din aceste răspunsuri”, se arată pe pagina aplicaţiei.

Profesorii au început deja să folosească aplicaţia.

„Am folosit azi, la sfârşitul cursului, aplicaţia, pentru a obţine feedback de la studenţi. Merge bine, studenţilor le-a plăcut. Recomand adăugarea facilităţii de a elabora propriile formulare”, a scris un profesor pe Facebook.

Un alt cadru didactic a scris: „Pentru toţi profesorii speciali din lista mea, o aplicaţie iniţiată de profa de mate preferată, Monica Mocanu, prin care să puteţi primi feedback de la elevi. Am observat că majoritatea tinerilor cu care interacţionez este foarte introvertită şi nu spune întotdeauna ceea ce simte. Mă gândesc că o astfel de aplicaţie poate ajuta”.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici