Podul Calafat-Vidin se va numi "New Europe". Ponta: A durat foarte mult, sunt al şaselea prim-ministru până la inaugurare - GALERIE FOTO

Evenimentul de inaugurare a podului Calafat-Vidin a început vineri, la ora 16:00. Podul va fi exploatat de o societate mixtă româno-bulgară. Conform estimărilor, peste 100.000 de vehicule ar urma să traverseze anual podul. Guvernul a stabilit taxele pentru trecerea peste noul pod.

27505 afișări
Imaginea articolului Podul Calafat-Vidin se va numi "New Europe". Ponta: A durat foarte mult, sunt al şaselea prim-ministru până la inaugurare - GALERIE FOTO

Cum arată podul Calafat-Vidin, care este inaugurat astăzi (Imagine: Florin Ceausu/Mediafax Foto)

UPDATE - Noul pod peste Dunăre va fi denumit "Noua Europă"

Noul pod peste Dunăre dintre România şi Bulgaria, de la Calafat-Vidin, va fi denumit "Noua Europă" ("New Europe"), a anunţat premierul Victor Ponta, precizând că a convenit acest lucru într-o discuţie avută cu preşedintele bulgar, la ultimul Consiliu European.

"Am discutat la ultimul Consiliu European cu preşedintele Bulgariei şi împreună ne-am gândit, am şi propus şi aşa va rămâne", a spus Ponta.

UPDATE - Premierii român şi bulgar au inaugurat podul de la Calafat-Vidin, regretând că lucrarea a durat mult

Premierii român şi bulgar, Victor Ponta şi Plamen Oreşarski, au salutat inaugurarea noului pod peste Dunăre, de la Calafat-Vidin, dar au menţionat că finalizarea proiectului a durat foarte mult, Ponta arătând că ambele părţi trebuie să înveţe astfel să lucreze mai eficient la marile proiecte.

"A durat foarte mult pentru a fi construit, eu sunt al şaselea prim-ministru român, de la Isărescu până la inaugurare. Lecţia importantă este să învăţăm împreună să lucrăm mai eficient la marile proiecte necesare ambelor ţări", a spus Ponta.

El a adăugat că speră ca foarte curând să nu mai existe puncte de frontieră între România şi Bulgaria, prin aderarea ambelor ţări la Spaţiul Schengen.

La rândul său, premierul bulgar, Plamen Oreşarski, a afirmat că îi pare rău că "povestea" acestui pod a fost atât de lungă şi a precizat că, atunci când săa decis începrea construcţiei, el a fost implicat în asigurarea finanţării proiectului.

El a arătat că astfel de proiecte reprezintă simbolul unor bune relaţii între state şi oameni şi pot impulsiona dezvoltarea economică a Bulgariei şi României.

La ceremonia de inaugurare a mai fost prezent, printre alţii, şi comisarul european pentru politică regională, Johannes Hahn, proiectul fiind finanţat din fonduri ISPA.

La ceremonie a asistat şi guvernatorul Băncii Naţionale, Mugur Isărescu, confirmând astfel informaţiile transmise anterior de MEDIAFAX.

Surse guvernamentale au declarat, miercuri, pentru MEDIAFAX, că premierul Victor Ponta l-a invitat pe Isărescu să participe la inaugurarea noului pod peste Dunăre, de la Calafat-Vidin, în condiţiile în care acordul României cu Bulgaria pentru construirea podului a fost semnat în martie 2000, când Guvernul era condus de Mugur Isărescu.

România şi Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin în martie 2000, însă iniţierea proiectului a întârziat din cauza fondurilor insuficiente.

Podul de doi kilometri peste Dunăre este parte a coridorului paneuropean de transport care leagă oraşul german Dresda de Istanbul (Turcia).

Podul va avea două benzi rutiere pe fiecare sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti. Proiectul a beneficiat de împrumuturi şi finanţări gratuite de la Uniunea Europeană, Banca Europeană pentru Investiţii, Agenţia Franceză pentru Dezvoltare şi Instituţia Germană de Credit pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.

Taxele pentru trecerea podului

Şoferii de autoturisme cu cel mult 8+1 locuri şi de maşini transport marfă cu greutate mai mică de 3,5 tone vor plăti o taxă de 27 lei (6 euro) pentru trecerea peste noul pod de la Calafat-Vidin, pentru maşinile cu mai mult de 9 locuri şi maximum 23 locuri pe scaune taxa fiind de 54 lei (12 euro).

Aceeaşi taxă de 54 lei va fi achitată şi pentru maşini de transport marfă cu o greutate între 3,5-7,5 tone, conform unei hotărâri de guvern.

Pentru maşini de transport marfă cu o greutate între 7,5-12 tone, taxa va urca la 81 lei (18 euro).

O taxă de 113 lei (25 euro) vor plăti şoferii de maşini cu mai mult de 23 locuri pe scaune şi autovehiculele de transport marfă cu o greutate mai mare sau egale cu 12 tone şi cu maximum 3 axe, în timp ce pentru maşinile de transport marfă cu o greutate mai mare sau egală cu 12 tone, dar cu 4 axe va fi plătită o taxă de 167 lei (37 euro).

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici