Elevii de clasa a IV-a susţin evaluarea naţională/ Pavel Năstase, ministrul Educaţiei: Pentru evaluările naţionale trebuie pregătiţi atât elevii, cât şi profesorii

Miercuri, 3 mai, are loc proba scrisă la Limba română din cadrul Evaluării naţionale de la finalul clasei a II-a, potrivit calendarului publicat de Ministerul Educaţiei Naţionale, urmând proba la matematică şi cea la limba maternă.

580 afișări
Imaginea articolului Elevii de clasa a IV-a susţin evaluarea naţională/ Pavel Năstase, ministrul Educaţiei: Pentru evaluările naţionale trebuie pregătiţi atât elevii, cât şi profesorii

Elevii de clasa a IV-a susţin evaluarea naţională (Imagine: Shutterstock)

Elevii de clasa a IV-a susţin, miercuri, proba la limba română în cadrule evaluării naţionale, urmând ca joi, 4 mai, să dea testul la matematică, iar vineri, 5 mai, pe cel la limba maternă pentru minorităţile naţionale.

În ceea ce priveşte evaluarea naţională de la finalul clasei a VI-a, aceasta va avea loc pe 10 şi 11 mai, cu probele la Limbă şi Comunicare, respectiv Matematică şi Ştiinţe. Şcolarii de clasa a II-a au dat aceeaşi evaluare în perioada 10-14 aprilie, înainte de vacanţa de primăvară.

Este al patrulea an consecutiv în care elevii susţin aceste evaluări. Rezultatele nu se trec în catalog, dar vor fi evaluate la nivelul fiecărei şcoli. Aceste evaluări au rolul de a soate în evidenţă nivelul fiecărui elev, astfel încât să se cunoască unde are lipsuri şi unde mai trebuie lucrat. Ministrul Educaţiei, Pavel Năstase, a declarat că, pentru prima dată după patru ani de când au fost introduse aceste evaluări, rezultatele lor vor fi centralizate la nivelul fiecărui Inspectorat Şcolar Judeţean, astfel, să se poată avea o viziune de ansamblu asupra situaţiei actuale.

Ordinul pentru calendarul evaluărilor a fost publicat în Monitorul Oficial pe 7 septembrie 2016.

Pavel Năstase: Pentru evaluările naţionale trebuie pregătiţi atât elevii, cât şi profesorii

Ministrul Educaţei, Pavel Năstase, a declarat că atât elevii, cât şi profesorii trebuie să se pregătească pentru evaluările naţionale, precizând că se vor aloca fonduri europene pentru trei proiecte privind învăţământul preunversitar şi mediul universitar.

"Vrem ca pentru evaluarea elevilor şi cea a profesorilor să pregătim proiecte pe fonduri europene. Pregătim deja trei proiecte pe învăţământul preuniversitar, care se referă tocmai la aceste aspecte şi încă două proiecte pe învăţământul universitar. Anul aceste vom obţine finanaţare şi dorim ca această componentă de evaluare a cadrelor didactice să fie acompaniată şi de revizuirea manualelor şcolare", a declarat Pavel Năstase, ministrul Educaţiei.

Ministrul Educaţie speră ca prin aceste proiecte de pregătire să se diminueze teama de evaluările naţionale, iar fişe individuale care se fac după aceste evaluări să fie puse şi în practică.

"Pe baza planului de acţiune vrem să putem aduce acea plus valoare necesară astfel încât copiii din România, elevii români, să vină cu plăcere la şcoală, să nu mai avem această teampă de evaluările naţionale care sunt foarte binevenite dar trebuie un element foarte important pe care eu personal l-am reţinut şi îl voi folosi în deciziile pe care le voi lua acestă componentă formativă care să conducă în ultimă instanţă la fişe de pregătire ulterioară personalizată pentru fiecare elev din fiecare şcoală din România. Noi facem în momentul de faţă aceste evaluări dar nu în toate locurile sau nu în toate şcolile noastre se întâmplă partea a doua, adică o valorificare a acestor evaluări, o personalizare pentru fiecare elev astfel încât programul de pregătire să devină ceea ce ştim cu toţii, un program personalizat, un program centrat pe fiecare elev", a adăugat Pavel Năstase.

Ministrul Educaţiei doreşte motivarea profesorilor şi elevilor pentru aceste evaluări deaorece acestea sunt legate de testările internaţionale, PISA, la care ţara noastră nu are rezultate foarte strălucitoare.

"Toţi elevii să aibă acces în mod egal la educaţie şi în acelşi timp, elevii să ajungă la un nivel de pregătire pentru a obţine compentenţele necesare pentru a răspunde cerinţelor de pe piaţa muncii. Aceste evaluări sunt corelate şi cu cele internaţionale, vorbim despre evaluarea PISA, la care noi nu stăm foarte bine. Dacă dăm importanţă acestor evaluări naţionale, eu cred că şi rezultatele PISA vor fi pe măsură. Trebuie să motivăm profesorii din şcolile care vor fi selectate. Pe baza acestei selecţii, pentru profesorii care vor îndruma clasele respective să ne gândim la motivaţii, care îi determine să lucreze mult mai bine. Putem să ne gândim şi la motivarea elevilor care participă. Putem să le oferim o excursie, să viziteze un muzeu, să le dăm o gratuitate la o expoziţie, se găsesc multe soluţii şi profesorii să mearga împreună cu elevii", a explicat ministrul Educaţiei.

Rezultatele PISA arată că analfabetismul funcţional în România este de peste 40%, adică, elevii pot citi un text, dar nu reuşesc să il înteleagă. În plus, din aceste testări internaţionale rezultă că unul din doi copii din România, la 15 ani, va avea fie un loc de muncă de valoare adăugată, fie va fi şomer.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici