- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (24.05.2014, 17:42)
- Liviu Dadacus
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ponta: Trenul oltenesc e la cel mai înalt nivel. Mai rămâne să mai facem şi infrastructura feroviară
Premierul Victor Ponta a declarat, sâmbătă, la sosirea în Gara de Nord cu trenul de la Craiova, că "trenul oltenesc" este unul produs la cel mai înalt nivel, el arătând că mai rămâne să se facă şi infrastructura feroviară pentru a fi folosit la întregul său potenţial.
1088 afișări
Ponta: Trenul oltenesc e la cel mai înalt nivel. Mai rămâne să mai facem şi infrastructura feroviară (Imagine: Mediafax Foto)
"Călătoria a fost excepţională. Realmente, trenul oltenesc este la cel mai înalt nivel şi se poate compara cu orice tren - am fost cu trenuri în Franţa, în Germania, Italia, America - este exact la acelaşi nivel. Acum rămâne ca noi să mai facem şi infrastructura feroviară la nivelul celorlalţi pentru că altfel degeaba ai trenuri atât de moderne, e greu să le foloseşti la potenţialul lor", a spus Ponta, la coborârea din tren.
El a ţinut să-i felicite pe reprezentanţii Softronic, arătând pentru faptul că au demonstrat că în România putem să facem la cel mai înalt nivel echipamente feroviare de acest gen.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Iohannis a decis comasarea alegerilor pentru propria sa imagine
-
Cod galben de vânt puternic în Dobrogea şi în cea mai mare parte a Munteniei
-
Dieta verde încetineşte evoluţia cancerului de prostată
-
Mesajul de Paşti al preşedintelui Iohannis: Convieţuire în pace şi înţelegere
"Mă bucur în mod special pentru Craiova că nu doar dânşii - şi îi laud pe cei de la Softtronic - dar şi o parte din vechiul Electroputere au început să producă acum locomotive, e adevărat le exportă, şi îmi doresc ca CFR Infrastructură să continue programul de modernizare a infrastructurii, iar CFR Călători şi operatorii privaţi să nu mai cumpere din Germania, din Franţa, ci să cumpere trenul românesc", a spus Ponta.
Întrebat de ce a durat atât de mult călătoria de la Craiova la Bucureşti, premierul a precizat: "Dura mai puţin dacă aveam voie să mergem mai tare. Dar în ceea ce priveşte confortul, vă asigur că e de zece ori mai confortabil decât să vii cu maşina".
Trenul cu care a venit premierul a fost precedat, la un interval de 15 minute, de o locomotivă produsă în 2008 tot de aceeaşi companie, rolul acesteia fiind să se asigure că traseul nu prezintă riscuri.
Premierul Victor Ponta a plecat, sâmbătă după-amiază, din Gara Craiova, în prima cursă a trenului electric Hyperion, produs în acest oraş, el spunând că garnitura arată mai bine decât orice alt tren din Franţa, Germania sau SUA.
Citeşte şi:
Ponta, în primul tren electric românesc: Arată mai bine ca orice tren din Franţa sau SUA. Cum arată trenul Hyperion - FOTO
Trenul Hyperion este primul tren electric fabricat în România de către compania Softronic Craiova, investiţia depăşind cinci milioane de euro.
Hyperion, tren de concepţie românească, este compus din patru vagoane, având o capacitate de transport de 188 de locuri, iar datorită sistemului său de alimentare bi-sistem garnitura poate fi folosită şi în alte ţări.
Hyperion, prima ramă electrică din România, cu podea joasă şi tracţiune asincronă produsă de industria românească de profil, poate fi construită în două variante de viteză maximă, de 160 km pe oră, respectiv 200 km pe oră.
Compania Softronic, deţinută de patru persoane fizice - Ionel Ghiţă (30% din capital), Ion Gârniţă (26%), Augustin Popescu (26%) şi Oana-Adriana Miulescu (16%) -, a fost înfiinţată în 1991 la Craiova şi a încheiat anul 2012 cu afaceri de 68,6 milioane lei, potrivit datelor raportate la Ministerul de Finanţe.
Citește pe alephnews.ro: Un loc de parcare din Amsterdam se vinde cu 500.000 de euro. Cum se justifică prețul
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Elon Musk dezvoltă o „mașină de știri” cu ajutorul lui Grok: „Contează doar ce spun oamenii despre știri”
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cât de frumoasă e noua iubită cu care s-a cuplat la câteva zile după ce s-a afișat întâi cu logodnica și apoi cu amanta!
PROSPORT.RO
Misterele din Cina cea de Taină. Semnalele care vorbesc despre sfârşitul lumii şi note muzicale ascunse în opera lui Da Vinci
CANCAN.RO
Stațiunea unică în România, de care puțini turiști știu. Aici se găsește „cel mai bine păstrat secret din Apuseni
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe