Românii şi puşculiţa pentru educaţie: alocăm în medie 23 euro pe lună pentru a ne educa

  • Educaţia este un proces ce durează toată viaţa, iar de preferat estă să alegem să-l facem conştient, cu intenţie şi cu investiţii.
  • Câţi bani alocăm pentru a ne educa? Dar cât timp?
  • Un nou studiu arată că românii încep, în medie, să investească mai mulţi bani şi mai mult timp pentru a se educa.
253 afișări
Imaginea articolului Românii şi puşculiţa pentru educaţie: alocăm în medie 23 euro pe lună pentru a ne educa
Aproape şapte din 10 romani cheltuiesc cel mult 25 euro pe luna pentru educatie, iar 7% din respondenţi preferă să utilizeze resurse de învăţare gratuite, arată un studiu realizat pentru Upriserz, platforma de educaţie online dedicată antreprenorilor şi profesioniştilor din piaţa muncii. La polul opus, mai puţin de unul din 10 români cheltuie bugete mari, cuprinse între 75 euro şi 167 euro pe lună, în scopul educării. 
 
Astfel, conform studiului, un român rezervă săptămânal aproximativ 4,5 ore, în medie, pentru activităţi dedicate învăţării: citit, participat la cursuri, evenimente sau webinarii, podcasturi sau informandu-se despre diferite teme de interes. 
 
„Mulţi români se îndreaptă spre forme de învăţare continuă ce pot suplini cunoştinţele accumulate în perioada de educaţie formală, mai ales când acestea nu mai oferă instrumente relevante pentru provocările realităţii contemporane cum ar fi transformările produse de pandemie şi alte fenomene. Observăm un parcurs oscilant de-a lungul vieţii: cei foarte tineri sau mai în vârstă pot aloca mai multe ore, în timp ce perioada de maturitate profesională şi familială oferă mai puţine resurse de timp. Deoarece exact oamenii aflaţi în plină activitate sunt cei care au cea mai mare nevoie de actualizarea cunoştinţelor şi posedă şi resursele materiale pentru accesul la surse de calitate, produsele de învăţare continuă trebuie adaptate acestor constrângeri de timp şi atenţie. Asta explică şi popularitatea unor mijloace de comunicare mai succinte sau mai flexibile cum ar fi cursurile online, podcasturile şi vloggingul”, a explicat antropologul Radu Umbreş. 
 

Educaţie formală sau nonformală?

 
Mai mult de jumătate (52%) dintre respondenţi sunt de părere că învăţarea se realizează în decursul întregii vieţii, în timp ce una din trei persoane (33%) consideră că învăţarea se face în perioada de început a vieţii, în copilărie sau adolescenţă.
Percepţia asupra învăţării se modifică odată cu înaintarea în vârstă. Astfel, tinerii generaţiei Z (21-25 ani) sunt mai tentaţi să creadă că învăţarea este propice în perioada copilăriei şi tinereţii, pe când adulţii din Generaţia X şi Baby Boomers înclină să spună că învăţarea se realizează pe tot parcursul vieţii. Mai mult, Millennials şi Gen X dedică învăţării aproximativ 4 ore pe săptămână, în medie, fiind cei mai puţin dispuşi să aloce timp acestei activităţi. 
 
Aproape toţi participanţii la studiu au desfăşurat cel puţin o activitate de învăţare în ultimul an. În medie, o persoană a recurs la 2,6 resurse ori mijloace pentru a se dezvolta personal şi profesional. Cei mai mulţi citesc articole şi cărţi de specialitate ori urmăresc podcasturi pe diverse teme de interes.
 
Tinerii sunt mai implicaţi în educaţia formală, sub forma cursurilor, şi ţin pasul cu subiectele lor de interes prin cititul cărţilor şi ascultarea interviurilor, podcasturilor sau vlogurilor care tratează aceste teme.
 
Efectul net al pandemiei de Covid-19 a fost unul mai degrabă pozitiv asupra obiceiurilor de învăţare, aproape 3 din 10 persoane afirmând că au alocat mai mult timp dezvoltării personale şi profesionale în această perioadă.
 
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ de 1.066 de respondenţi, din mediul urban şi rural, cu vârsta cuprinsă între 21-65 de ani.  
 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici