- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (01.07.2014, 15:30)
- Ana Maria Petcana
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
STUDIU: Unde îşi fac românii cumpărăturile
Şapte din zece români preferă pentru cumpărături marile centre comerciale, datorită prezenţei zonei de distracţie şi a unui hipermarket în cadrul acestora, în timp ce magazinele stradale sunt aproape "inexistente", doar 2% preferându-le ca destinaţie de shopping, arată un studiu al CBRE.
465 afișări
STUDIU: Unde îşi fac românii cumpărăturile (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)
Prin comparaţie, unul din cinci europeni alege magazinele high-street.
"Una din diferenţele substanţiale în modul de consum al românilor derivă din percepţia faţă de zonele de entertainment, astfel oferta de divertisment, precum şi prezenţa unui hypermarket / supermarket au o pondere mai ridicată în decizia românilor asupra alegerii unui centru comercial. Românii recunosc schimbările pozitive petrecute la nivelul centrelor comerciale în ultimii ani, însă investiţiile în servicii şi facilităţi sunt vitale pentru a menţine cota de piaţă în acest segment foarte competitiv", se arată în raportul "How Consumers Shop", realizat de firma de consultanţă imobiliară CBRE.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
-
Ciolacu: Am încheiat orice dialog şi orice ofertă pentru Cristian Popescu Piedone
-
Zeci de mii de ucraineni, aflaţi în afara ţării, nu vor putea obţine paşapoarte noi
-
Ucraina foloseşte pentru prima oară rachete americane cu rază de acţiune mai mare contra Rusiei
Românii privesc zona stradală mai degrabă ca pe o destinaţie pentru restaurante, faţă de consumatorii europeni care preferă acest tip de format pentru oferta de retaileri, în special independenţi sau de modă.
Relativ similar cu restul europenilor, centrele mai mici, cu mai puţin de 50 de magazine, sunt alese de aproximativ 27% din consumatorii români.
Curăţenia, preţul şi siguranţa sunt cei mai importanţi factori care determină alegerea unui anumit centru comercial de către consumatori, în special în cazul achiziţiilor de produse non-alimentare.
În ceea ce priveşte accesul la locul de unde fac cumpărăturile, românii, spre deosebire de restul europenilor, sunt dispuşi să călătorească pentru o perioadă mai lungă de timp pentru a ajunge la centrele lor comerciale preferate. Mai mult de 55% dintre români sunt dispuşi să călătorească pentru mai mult de 16 minute pentru a ajunge la centrele comerciale non-food cel mai des vizitate. Surprinzător, clienţii cu venituri mai mici sunt chiar mai înclinaţi să călătorească pentru o perioadă mai lungă de timp, comparativ cu cei cu un venit mai mare, menţionează CBRE.
Totodată, 55% dintre consumatorii români afirmă că centrul lor comercial s-a îmbunătăţit în ultimii trei ani, faţă de 40% dintre europeni. Astfel, 1 din 2 au raportat ca centrul pe care îl vizitează cel mai frecvent fie a fost renovat, fie extins, iar 1 din 4 au raportat adăugarea unor branduri internaţionale sau extinderea ofertei de divertisment.
"În timp ce toţi consumatorii sunt obişnuiţi să jongleze o gamă largă de canale în procesul de cercetare şi de cumpărare, în continuare aproape 9 din 10 români vor merge la un magazin pentru achiziţionarea de produse non-alimentare", menţionează CBRE.
Comparativ cu raportul anterior, 76% dintre consumatori afirmă că verifică preţurile şi detaliile despre produs online.
De asemenea, românii sunt peste media europeană în utilizarea de comenzi poştale şi/sau cataloage.
"Cel mai important, gândindu-ne la viitor, 66% dintre consumatori spun că vor folosi mai des sectorul online, în scopul de a face cumpărături, iar 40% declara că vor reduce frecventa de utilizare a comenzilor postale sau prin catalog în viitor. În timp ce procesul online (în toate formatele - desktop, tabletă, smartphone) va creşte ca importanţă şi utilizare, alte modalităţi de cercetare şi cumpărare vor înregistra scăderi", a arată CBRE.
În cadrul acestui studiu au fost intervievaţi 21.000 consumatori din 21 ţări pentru a afla unde şi cum îşi fac aceştia cumpărăturile. România a fost inclusă în studiu cu un eşantion de peste 1.000 consumatori, din toate zonele geografice şi grupele de vârstă.
Citește pe alephnews.ro: Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Familia Regală a Marii Britanii, lovită de o nouă tragedie. A fost găsit mort, în urma unei supradoze
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe