- Home
- Sport
- BUCUREŞTI, (14.04.2013, 14:46)
- Adrian Petculescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Alonso obţine prima victorie pentru Ferrari în 2013
Pilotul Fernando Alonso a reuşit, duminică, în Marele Premiu al Chinei o victorie clară, prima pentru Ferrari în acest sezon, în timp ce principalul său rival la titlul mondial, germanul Sebastian Vettel de la Red Bull, s-a clasat al patrulea.
258 afișări
Alonso obţine prima victorie pentru Ferrari în 2013 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Alonso a plecat în cursă de pe poziţia a treia a grilei de start, după Lewis Hamilton (Mercedes), aflat în pole-position şi după Kimi Raikkonen (Lotus-Renault). Spaniolul l-a depăşit în primele sute de metri pe Raikkonen, apoi pe Hamilton în turul 5/56, trecând prima dată la conducere. Alonso nu a rămas pe primul loc decât două tururi, cât au ţinut pneurile soft care au echipat monopostul său. În prima jumătate a cursei, în prim-plan s-au aflat piloţii care au luat startul cu gume medii, Nico Hulkenberg (Sauber), Jenson Button (McLaren-Mercedes) şi Sebastian Vettel succedându-se la conducere.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: România trebuie reconfigurată. Putem din 3400 de UAT-uri să avem doar 120
-
Comisia Europeană anunţă intrarea în vigoare a Legii europene privind libertatea mass-mediei
-
Statele de plată ale Ministerului britanic al Apărării au fost ţinta unor atacuri. Premierul Rishi Sunak: ,,Un actor răuvoitor" a compromis reţeaua
-
Maia Sandu: Dacă Rusia va ataca, Moldova se va apăra singură
În momentul în care s-a intrat în a doua parte a Grand Prix-ului chinez, Alonso a revenit în frunte (turul 29) şi a început să se distanţeze din ce în ce mai mult de restul piloţilor. Dublul campion mondial a mai cedat o dată locul I, în favoarea lui Vettel, atunci când a intrat a treia oară la boxe (turul 41), dar l-a recuperat după două tururi, când l-a depăşit lejer pe german. Alonso nu a mai avut probleme până la final şi astfel el şi-a trecut în palmares al 31-lea succes de etapă.
Marele Premiu al Chinei a reprezentat totodată un duel al strategiilor. Pe de o parte au fost piloţii care s-au luptat în calificări pentru pole-position cu monoposturile "încălţate" cu pneuri soft. Aceştia au ocupat primele şapte locuri pe grilă. În cealaltă tabără s-au aflat Button, Vettel şi Hulkenberg, care, alegând cauciucurile medii, au renunţat la poziţiile fruntaşe pe grilă.
Câştig de cauză au fost cei din prima categorie. Alături de Alonso, pe podium au urcat Kimi Raikonen şi Lewis Hamilton. Finlandezul a avut un start ratat, în care a pierdut două poziţii, dar le-a recuperat de-a lungul cursei. Hamilton a condus cinci tururi şi în final a fost foarte aproape să rămână în afara podiumului.
Vettel a plecat de pe poziţia a noua a grilei şi a urcat repede în vârful ierarhiei. Clasat mult timp pe locul 2, campionul mondial en-titre a trecut de pe medii pe soft cu patru tururi înainte de final. Imediat el a declanşat o cursă de urmărire a lui Hamilton şi i-au lipsit câteva sute de metri pentru a-l întrece pe britanic, doar două zecimi de secundă despărţindu-i pe cei doi.
Pe locul 5 s-a clasat în final Button (locul 8 la start), singurul pilot care a teminat cursa de la Shanghai cu numai două opriri la boxe. După un început bun, al doilea pilot Ferrari, Felipe Massa, a trecut linia de sosire al şaptelea, fiind întrecut şi de Daniel Ricciardo de la Toro Rosso.
Locurile 8-10 au fost ocupate în ordine de Paul Di Resta de la Force India, de Romain Grosjean de la Lotus-Renault şi de Hulkenberg.
Data de 13 aprilie a fost una cu ghinion pentru al doilea pilot al campioanei mondiale, Mark Webber. Australianul a fost victima unei erori a sistemului care alimentează cu benzină monoposturile Red Bull şi a rămas fără carburant în repriza a doua calificărilor. El a ocupat iniţial locul 14 pe grilă, dar a fost retrogradat pe ultima poziţie deoarece mecanicii Red Bull nu au putut oferi comisarilor FIA o mostră de un litru de benzină.
Duminică, Webber a plecat în cursă de pe linia boxelor şi a reuşit să recupereze multe poziţii în prima parte a întrecerii. Constrâns la un stil agresiv de pilotaj pentru a-şi ajunge adversarii, australianul a efectuat o manevră greşită de depăşire şi a ciocnit monopostul Toro Rosso condus de Jean-EricVergne. Webber a trecut pe la boxe, unde a schimbat aripa faţă distrusă în urma accidentului. Necazurile lui nu s-au oprit aici. Un tur mai târziu, Mark Webber a abandonat după ce roata dreapta-spate s-a desprins de maşina sa şi a traversat periculos pista, fiind aproape să lovescă alte monoposturi.
Cursa s-a încheiat prematur şi pentru Nico Rosberg (Mercedes), care s-a retras la boxe în turul 22 din cazua unor probleme la suspensie.
Clasamentul piloţilor este strâns în acest moment. Pe primul loc se află Vettel (52 de puncte), urmat de Raikkonen (49), Alonso (43) şi Hamilton (40). Red Bull conduce şi la constructori, cu 78 de puncte, dar Ferrari s-a apropiat la cinci puncte. Lotus încheie podiumul, cu 60 de puncte.
Următoarea etapă, Marele Premiu al Bahrainului, va avea loc peste o săptămână.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Suntem în al Treilea Război Mondial. „Liderii” României nu văd asta încă. Cine ne apără?
Citește pe www.zf.ro: Ţara din Europa care se pregăteşte pentru un război la scară largă cu Rusia. ”Am testat deja economia de război, trebuie să fim pregătiţi pentru o criză pe termen lung”
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Warren Buffett compară Inteligența Artificială cu armele nucleare. Compania lui Buffett a început să folosească A.I.
Ţara din Europa care se pregăteşte pentru un război la scară largă cu Rusia. ”Am testat deja economia de război, trebuie să fim pregătiţi pentru o criză pe termen lung”
Dacă aţi avea de ales între a munci mai puţin şi a câştiga mai puţin sau a munci mai mult şi a câştiga mai mult, ce aţi alege? (Nu, să munceşti mai puţin şi să câştigi mai mult nu este o soluţie)
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Transformarea incredibilă a lui Valentin Ceaușescu, la 76 de ani! Viața grea de după Revoluție l-a marcat pe fiul lui Nicolae Ceaușescu
PROSPORT.RO
BREAKING | Medicul care l-a operat de urgență pe Florin Piersic, în ziua de Paște, face primele declarații: 'Stimulatoarele cardiace nu pot face...'
CANCAN.RO
Actorul celebru care riscă să rămână pe DRUMURI. Serialul său a fost anulat! „Oare sunt asigurat...?”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe