Marii retaileri nu au probleme cu stocurile de alimente şi nici cu dezinfectanţii dă asigurări ANPC

  • ANPC mai punctează că nu au fost semnalate la nivelul AMRCR situaţii de majorări de preţuri ale unor produse şi recomandă consumatorilor să evite cumpărăturile la orele de vârf.
  • Conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a avut ieri o întâlnire cu reprezentanţii şi membrii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) în care s-au discutat măsurile cele mai potrivite care se impun, în actualul context, pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus COVID-19, ajuns la faza de pandemie.
1738 afişări
Imaginea articolului Marii retaileri nu au probleme cu stocurile de alimente şi nici cu dezinfectanţii dă asigurări ANPC

Marii retaileri nu au probleme cu stocurile de alimente şi nici cu dezinfectanţii dă asigurări ANPC

Niciunul din magazinele membre ale Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) nu au probleme cu stocurile de alimente de bază şi nici cu stocurile de produse dezinfectante, deşi cererea continuă să fie foarte mare, anunţă joi ANPC printr-un comunicat.

ANPC mai punctează că nu au fost semnalate la nivelul AMRCR situaţii de majorări de preţuri ale unor produse şi recomandă consumatorilor să evite cumpărăturile la orele de vârf.

Conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a avut ieri o întâlnire cu reprezentanţii şi membrii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) în care s-au discutat măsurile cele mai potrivite care se impun, în actualul context, pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus COVID-19, ajuns la faza de pandemie.

În cadrul întâlnirii, membrii AMRCR au adus la cunoştinţa ANPC o serie de măsuri deja luate şi aplicate în cadrul reţelelor de retail pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus COVID-19, astfel:

- la nivelul lanţurilor comerciale membre ale structurii asociative s-au luat măsuri menite să prevină aglomerările şi s-au aplicat cele recomandate pentru dezinfectarea zonelor de interacţiune intensă (cărucioare, clanţe/mânere, uşi acces, benzi case de marcat, POS, butoane lift, grupuri sanitare etc);

- personalul din cadrul magazinelor este instruit şi monitorizează permanent respectarea distanţei de siguranţă (minim 1 m) între clienţi, inclusiv prin folosirea unor mijloace de semnalizare precum benzi pe podea, afişe la casă sau distanţatoare sub diverse forme de panotaj ;

- marile lanţuri comerciale au stabilit grupuri interne de lucru pentru aplicarea neîntârziat a tuturor măsurilor menite să protejeze sănătatea clienţilor şi angajaţilor deopotrivă ;

- nu au fost semnalate la nivelul AMRCR situaţii de majorări de preţuri ale unor produse;

- stocurile de alimente de bază nu reprezintă o problemă pentru niciunul dintre lanţurile de magazine membre, traficul de consumatori variind în funcţie de specificul şi formatul fiecărui magazin;

- la acest moment nu sunt probleme legate de stocurile de produse dezinfectante, deşi cererea continuă să fie foarte mare;

- clienţii sunt informaţi cu privire la măsurile de prevenire a infecţiei cu COVID-19 printr-o serie de afişe şi mesaje în cadrul punctelor de vânzare;

- au fost sistate activităţile de sampling şi cele de testare a produselor dermo-cosmetice în magazin;

- în condiţiile suspendării activităţii şcolare, au fost prevăzute şi introduse sisteme şi programe speciale de lucru pentru a veni în sprijinul angajaţilor cu copii ;

- programul de lucru al lanţurilor de magazine a fost regândit pentru a se limita aglomerările în mijloacele de transport;

- a fost aplicată o procedură de triaj a angajaţilor pentru a preveni accesul la locul de muncă al persoanelor care prezintă simptomatologie specifică (ex. febră, tuse, stare de rău);

- au fost stabilite componenţe clare nominale ale echipelor de lucru, precum şi perimetre stricte în care angajaţii îşi desfăşoară activitatea şi fluxuri de deplasare în cadrul activităţii;

- membrii AMRCR au informat conducerea ANPC că există proceduri interne cu privire la orice situaţie deosebită, aceasta fiind raportată imediat angajatorului şi autorităţilor.

Pentru clienţii din magazine, în această perioadă, ANPC recomandă păstrarea unei distanţe de siguranţă de minim 1 metru faţă de celelalte persoane din magazin; respectarea indicaţiilor şi mesajelor afişate în magazine; evitarea cumpărăturilor în orele de vârf; efectuarea cumpărăturilor la cele mai apropiate magazine pentru a se evita folosirea mijloacelor de transport în comun; evitarea desfacerii în magazin a produselor ambalate; folosirea mănuşilor de unică folosinţă sau a pungilor disponibile în magazine şi utilizarea dispenserelor cu produse dezinfectante poziţionate în spaţiile publice.

În finalul întâlnirii, reprezentanţii AMRCR au dat asigurări că membrii Asociaţiei colaborează permanent cu autorităţile de sănătate publică pentru aplicarea tuturor recomandărilor şi deciziilor luate de Grupul de Comunicare Strategică.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor anunţă că va continua astfel de întâlniri periodice şi cu alte structuri asociative din domeniu pentru a se asigura că măsurile convenite la nivel naţional pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus COVID-19 sunt aduse la îndeplinire în cel mai scurt timp, precum şi pentru a gestiona prompt şi eficient noile situaţii care apar, în acest context.

Din partea Autorităţii, la discuţiile cu reprezentanţii AMRCR au fost prezenţi Eduardt Cozminschi, Preşedintele ANPC, Valentina Veronica Mitran Piticu, Vicepreşedinte ANPC, Claudiu Mădălin Giurcău, Vicepreşedinte ANPC, Mihaela Irina Ionescu, Inspector General al Guvernului României, şi Paul Silviu Anghel, Director General ANPC.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici