Labubu, păpușa devenită monedă socială: fani dedicați, prețuri în creștere și haos la lansări

Publicat: 01 08. 2025, 15:40

Potrivit The Guardian, evenimentul a avut loc în parcarea unui centru comercial din Downey, Los Angeles, și a inclus produse tematice, tombole cu pachete „surpriză” și chiar un Labubu în mărime naturală pentru poze.

Creată de artistul Kasing Lung, inspirat de basmele nordice, Labubu a devenit virală după parteneriatul din 2019 cu retailerul chinez Pop Mart.

Fiecare colecție de păpuși este vândută în „cutii oarbe”, ceea ce adaugă un element de suspans pentru cumpărători.

Cu trăsături de creatură fantastică, urechi ascuțite și un zâmbet de nouă dinți zimțați , păpușa a fost adoptată rapid de vedete precum Rihanna sau Lisa din BLACKPINK, devenind un accesoriu „de lux”.

Labubu s-a transformat într-un adevărat simbol de apartenență. „Dacă știi de ea, faci parte din cerc. Dacă nu, ești în afară”, spune Steven Limones, prezent la eveniment cu prietenul său pentru a-și extinde colecția.

Cu toate acestea, popularitatea în creștere a dus și la dificultăți: Pop Mart a crescut recent prețul unei păpuși de la 21,99 dolari la 27,99, fără o comunicare oficială.

Platforma TikTok a companiei a justificat majorarea ca parte a unei strategii pentru a menține standardele de calitate.

Totodată, lansările au fost restrânse doar la aplicația Pop Mart, unde clienții se plâng că sistemul se blochează la finalizarea comenzilor.

În magazine, vânzările au fost suspendate din cauza incidentelor dintre clienți.