Logoul Google de 1 Decembrie a fost ales. Eleva câştigătoare este Iasmina Maria Răceanu din Suceava - FOTO

Un desen realizat de Iasmina Maria Răceanu, elevă în clasa a VIII-a B, la Colegiul Naţional Petru Rareş din Suceava a fost desemnat câştigător al concursului "Doodle 4 Google" şi va fi publicat pe pagina de start a Google România, pe 1 decembrie, de Ziua Naţională a României.

14744 afișări
Imaginea articolului Logoul Google de 1 Decembrie a fost ales. Eleva câştigătoare este Iasmina Maria Răceanu din Suceava - FOTO

Logoul Google de 1 Decembrie a fost ales. Eleva câştigătoare este Iasmina Maria Răceanu din Suceava

Google a anunţat joi, într-un eveniment organizat la Bucureşti, câştigătorul primei ediţii a concursului "Doodle 4 Google" în România, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

Desenul Iasminei Maria Răceanu, elevă în clasa a VIII-a B, la Colegiul Naţional Petru Rareş din Suceava, a fost desemnat de public câştigător dintre cele peste 10.000 lucrări participante în competiţia cu tema "România mea este...".

Logoul Google imaginat de Iasmina va fi publicat pe pagina de start a Google România în data de 1 Decembrie, putând fi admirat de milioane de români. Iasmina a primit şi un premiu în valoare de 15.000 de lei şi o bursă de tehnologie de 20.000 de lei pentru şcoala unde învaţă.

În desenul ei, Iasmina şi-a imaginat România ca pe "o ţară verde cu munţi şi văi, dealuri şi câmpii, colorată de obiceiuri frumoase ce trebuie păstrate, înnobilată de artişti şi sportivi ce i-au înălţat numele la cer. România mea merită iubită!".

Desenul câştigător a fost ales de public dintre cele 30 selectate de juriu. Alături de marele câştigător, 10 alţi finalişti, cinci la categoria clasele I-IV şi cinci de la clasele I-VIII, au fost premiaţi în cadrul unei gale desfăşurate în Bucureşti, primind fiecare câte o tabletă.

Cei cinci copii premiaţi din clasele I-IV sunt: Ania Perta (clasa a III-a D, la Şcoala cu clasele I-VIII nr. 4, Râmnicu-Vâlcea); Dogan Buket (clasa a III-a - The International School of Bucharest); Eva Popa (clasa a IV-a - Olga Gudynn International School, Voluntari); Paul Vancea (clasa a III-a B - Şcoala cu clasele I-VIII, nr 1, Bicaz); Peter Bernad (clasa a II-a B - Şcoala Generală Vaskertes, Gheorgheni).

Premianţii claselor V-VIII sunt: Ana Maria Buretea (Liceul de Arta N. Tonitza, Bucureşti); Dorina Teodora Sfabu (clasa a VIII-a D - Şcoala Gimnazială, nr 11, Botoşani); Iasmina Maria Răceanu (clasa a VIII-a B - Colegiul Naţional Petru Rareş, Suceava); Ioana Zah (clasa a VIII-a - Şcoala Generală cu clasele I-VIII Mihai Eminescu; Alba-Iulia); Tatiana Topa (clasa a VIII-a - Colegiul Naţional A. Şaguna, Braşov).

Concursul a premiat şi şcolile în care învaţă cei cinci elevi care au obţinut cele mai multe voturi în faza finală a concursului. Premiile reprezintă burse în valoare de 20.000 de lei cu ajutorul cărora instituţiile de învăţământ pot achiziţiona echipamente şi tehnică de calcul.

Astfel, au fost premiate: Liceul de Artă N. Tonitza, Bucureşti - Buretea Ana Maria; Şcoala cu clasele I-VIII nr 4, Râmnicu Vâlcea - Perta Ania, clasa a III-a D; Şcoala Gimnazială, nr 11, Botoşani - Sfabu Dorina Teodora, clasa a VIII-a D; Colegiul Naţional Petru Rareş, Suceava - Raceanu Iasmina Maria, clasa a VIII-a B; Şcoala Generală cu clasele I-VIII Mihai Eminescu, Alba-Iulia - Zah Ioana, clasa a VIII-a.

Concursul "Doodle 4 Google", cu tema "România mea este...", organizat în parteneriat cu Ministerul Educaţiei şi TVR, s-a adresat tuturor elevilor din clasele I-VIII din România. Până pe 27 noiembrie, publicul a avut posibilitatea să îi aleagă pe cei 10 finalişti dintre cele 30 de desene selectate de juriu şi să îl desemneze pe marele câştigător.

Juriul concursului "Doodle 4 Google România" a fost format din personalităţi din domeniul artistic, media şi educaţie: Nicolae Alexi, Adrian Boţan, Adrian Brăescu, Andreea Esca, Medeea Marinescu, Ioan T. Morar şi Cătălin Ştefănescu. Din juriu a făcut parte şi Sophia Foster-Dimino, membră a echipei care se ocupă de redesenarea logoului Google la aniversările pe care compania le sărbătoreşte la nivel internaţional şi local.

Competiţii similare pentru a decora pagina Google în momente speciale s-au organizat în peste 30 de ţări, România aflându-se la prima ediţie în acest an.

Doodle-urile sunt reprezentări ocazionale ale logoului afişat pe prima pagină Google (www.google.ro), ce au acompaniat de-a lungul anilor toate căutările online făcute de utilizatorii Google din întreaga lume.

Google îşi schimbă logoul ocazional, pentru a serba un anumit eveniment major sau o personalitate care a schimbat lumea. În galeria celor mai recente logouri dedicate României s-au numărat Constantin Brâncuşi, George Enescu, I.L. Caragiale, Sergiu Celibidache, Mărţisorul sau Ziua Naţională a României.

În 1998, fondatorii Google - Larry şi Sergei au participat la festivalul Burning Man din deşertul Nevada. Pentru că au vrut să-şi anunţe utilizatorii că vor fi plecaţi în acea perioadă, au adăugat emblema festivalului în spatele logoului Google. Primul doodle astfel creat a fost unul relativ simplu, dar ideea de a decora logoul companiei cu ocazia unor evenimente extraordinare a fost neaşteptat de bine primită de către utilizatorii Google, care au apreciat natura jucăuşă a acestor modificări.

Doi ani mai târziu, în 2000, Larry şi Sergei l-au numit Dennis Hwang managerul echipei Doodle Google.

De atunci, Google a creat peste 1.000 de logouri pentru paginile de start Google din întreaga lume, sărbătorind personalităţi ca Marie Curie, Mahatma Gandhi şi personaje ca Batman. Unele dintre aceste logouri sunt publicate la nivel global (pe toate paginile de start locale ale Google), iar altele sunt create special pentru o anumită ţară.

Doodle-urile Google au început ca simple ilustraţii, dar în timp acestea au evoluat, ca şi tehnologia. Astfel, au fost prezentate publicului logouri sofisticate, precum cel dedicat aniversării primei publicări a poveştii lui Pinocchio, şi doodle-uri interactive, precum cele ce omagiau opera lui Jules Verne ("20.000 de leghe sub mări") sau chitara electrică Les Paul.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici