RCS&RDS face primii paşi în zona radioului: A cerut CNA 11 frecvenţe pentru lansarea Digi Sport FM

Compania RCS&RDS a făcut primii paşi în zona radioului şi a solicitat Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) 11 frecvenţe pentru lansarea postului de radio cu profil sportiv Digi Sport FM în 11 localităţi din ţară, între care Cluj, Iaşi, Bacău şi Timişoara.

12733 afişări
Imaginea articolului RCS&RDS face primii paşi în zona radioului: A cerut CNA 11 frecvenţe pentru lansarea Digi Sport FM

RCS&RDS face primii paşi în zona radioului: A cerut CNA 11 frecvenţe pentru lansarea Digi Sport FM

Consiliul Naţional al Audiovizualului continuă, joi, audierile companiilor care s-au înscris la concursul organizat, începând de luni, pentru atribuirea câtorva zeci de frecvenţe de radio.

Astfel, compania RCS&RDS s-a înscris la concursul organizat de CNA şi a solicitat 11 frecvenţe pentru postul de radio Digi Sport FM, în localităţile Alba Iulia, Bacău, Bistriţa, Cluj-Napoca, Focşani, Iaşi, Slatina, Slobozia, Suceava, Timişoara şi Vaslui.

La concursul CNA de joi a fost prezentă o delegaţie din partea RCS&RDS, din care au făcut parte Lucian Mihai, Adrian Tomşa, George Dobre, Andi Vilara şi Emil Grecu.

Dacă va obţine frecvenţele de radio solicitate, Digi Sport FM va fi un post de radio cu tematică locală sportivă.

Digi Sport FM va difuza program 24 de ore zilnic. Programele difuzate de Digi Sport ar urma să fie 70% producţie proprie, în timp ce 30% vor fi preluate, respectiv retransmise de la televiziunile Digi Sport, deţinute de asemenea de compania RCS&RDS.

Grila postului de radio Digi Sport FM va cuprinde programe informative (80%) şi programe educative (20%). Digi Sport FM nu va difuza programe de divertisment şi nici publicitate, însă postul de radio ar urma să difuzeze noaptea muzică.

Potrivit dosarului depus la CNA, investiţia estimată pentru punerea în funcţiune a fiecărei staţie de radio a Digi Sport FM este cuprinsă între 150.000 şi 350.000 euro.

George Dobre, managerul proiectului Digi Sport FM, a spus în faţa CNA că acest post de radio este o dezvoltare firească a "proiectului de succes Digi Sport", care include în prezent televiziunile Digi Sport (Digi Sport 1, Digi Sport 2 şi Digi Sport 3) şi site-ul www.digisport.ro.

"În 2009 a început să emită Digi Sport. Dorim să dezvoltăm în acest moment proiectul Digi Sport şi cu Digi Sport FM şi avem foarte multe argumente în favoarea noastră (...) La Digi Sport nu pot fi urmărite ştiri despre mondenităţi, nu au prioritate scandalurile (...) Avem semnale din partea telespectatorilor noştri că ar putea să aibă acces mai uşor la informaţiile şi emisiunile noastre (prin intermediul unui post de radio, n.r.) (...) Avem infrastructura necesară (...) Avem o echipă foarte puternică de jurnalişti şi de colaboratori. Ne vom baza foarte tare şi pe staţiile locale ale Digi 24 (televiziunea de ştiri a RCS&RDS, n.r.)", a spus George Dobre.

El a precizat că, la fel ca în cazul televiziunilor Digi Sport, postul de radio Digi Sport FM nu va cuprinde doar fotbal, ci şi emisiuni şi transmisiuni dedicate celorlalte sporturi.

"Nu avem în momentul acesta publicitate pe canalele Digi Sport şi nu vom avea nici pe Digi Sport FM", a mai spus George Dobre.

Răspunzând unei întrebări adresate de membrul CNA Radu Călin Cristea, Adrian Tomşa a spus că grupul RCS&RDS doreşte să se implice în piaţa de radio din România nu doar prin intermediul unui post de radio sportiv Digi Sport FM, ci şi prin intermediul unui post de radio generalist, Digi FM.

În acest sens, RCS&RDS urmează să se mai prezinte o dată în faţa CNA, săptămâna viitoare, la concursul organizat pentru acordarea unor licenţe de radio generaliste.

"Implicarea grupului RCS în zona de radio nu se face numai prin Digi Sport FM, vom solicita şi licenţe pentru un post de radio generalist (...) Dorim să intrăm în zona de radio în general, nu numai în zona de nişă", a spus Adrian Tomşa.

În ceea ce priveşte muzica de la Digi Sport FM, Adrian Tomşa a spus că postul de radio ar urma să difuzeze "un playlist nocturn".

"Sunt surprins să aud că în acest proiect va fi şi muzică. Credeam că va fi un radio sportiv şi un radio vorbit (...) Dat fiind că este prima incursiune în radio, mă aşteptam ca (la Digi Sport FM, n.r.) să nu apară aceleaşi nume care sunt folosite şi apar în comentarii sportive peste tot. Avem această problemă la televiziune, în orice domenii par să fie aceiaşi oameni. Nu avem voci noi, care să ne surprindă? (...) Aţi fi avut prilejul să veniţi cu un element de înnoire şi noutate", le-a spus membrul CNA Christian Mititelu reprezentanţilor RCS&RDS.

La rândul său, membrul CNA Narcisa Iorga a spus că apreciază faptul că reprezentanţii RCS&RDS au prezentat şi un Cod etic în dosarul cu care s-au înscris la concursul CNA pentru obţinerea unor frecvenţe pentru Digi Sport FM.

Planurile RCS&RDS pentru lansarea a două posturi de radio, cu denumirea Digi Sport FM şi Digi FM, au fost prezentate de agenţia MEDIAFAX încă din data de 22 octombrie. Surse au declarat atunci pentru MEDIAFAX că societatea RCS&RDS vrea să lanseze două posturi de radio, unul generalist, cu denumirea Digi FM, şi unul tematic-sportiv, cu denumirea Digi Sport FM.

RCS&RDS este una dintre cele mai importante companii de pe piaţa serviciilor de televiziune prin cablu şi satelit din România.

În ultimii ani, RCS&RDS şi-a dezvoltat propriile televiziuni. Astfel, în prezent compania deţine televiziunea de ştiri Digi 24 HD (cu staţiile locale aferente), televiziunile de filme Digi Film, televiziunile de sport Digi Sport, dar şi televiziunile de documentare Digi Animal World, Digi Life şi Digi World (cu variantele "secundare" Animal World Channel, Life Channel şi World Channel). De asemenea, RCS&RDS este acţionar la posturile muzicale Music Channel, H!T Music Channel şi UTV.

Consiliul Naţional al Audiovizualului a demarat luni concursul pentru atribuirea unor frecvenţe de radio, tematice şi generaliste.

Iniţial au fost scoase la concurs 71 de frecvenţe, însă, ulterior, concursul pentru frecvenţa pe care a emis Click FM, căruia CNA i-a retras licenţa pe 18 iulie 2013 -, a fost amânat până la soluţionarea situaţiei juridice a acesteia. Totodată, marţi, CNA a decis să amâne concursul pentru cele 23 de frecvenţele pe care a emis Radio Guerrilla, căruia CNA i-a retras licenţa pe 19 septembrie, până la soluţionarea situaţiei juridice a acestora.

Astfel, după amânarea concursurilor pentru frecvenţa Click FM şi pentru cele 23 de frecvenţe ale Radio Guerrilla, urmează să mai fie atribuite în urma concursului un număr total de 47 de frecvenţe de radio.

Concursul se va întinde pe câte zile va fi necesar până la audierea tuturor solicitanţilor.

Rezultatele concursului ar urma să fie făcute publice după audierea tuturor societăţilor care concurează pentru calupurile tematice (în cursul zilei de joi), respectiv generaliste (săptămâna viitoare).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici