BM: Sectorul transporturilor nu a fost reformat în mare parte şi rămâne ineficient

Sectorul transporturilor nu a fost reformat în mare parte şi rămâne ineficient, deşi Guvernul este concentrat pe dezvoltarea transporturilor şi comunicaţiilor pentru a intensifica competitivitatea şi a creşte mobilitatea, potrivit Strategiei de Parteneriat a Băncii Mondiale cu România.

39 afișări
Imaginea articolului BM: Sectorul transporturilor nu a fost reformat în mare parte şi rămâne ineficient

BM: Sectorul transporturilor nu a fost reformat în mare parte şi rămâne ineficient (Imagine: Mediafax Foto)

"România a făcut progrese mari în reformarea sectorului financiar, care a fost aproape în totalitate privatizat, şi a devenit un lider în sud-estul Europei în reformarea şi restructurarea sectorului energetic. Condiţiile din mediul de afaceri s-au îmbunătăţit, deşi taxele rămân o problemă pentru companii şi persoane fizice. Totuşi, sectorul transporturilor rămâne ineficient şi nu a fost reformat în mare parte", se arată în Strategia de Parteneriat a BM cu România, pentru perioada 2009 - 2013.

Strategia, care a fost discutată joi de Consiliul Directorilor Executivi ai BM, pune accent pe reformarea sectorului public, va încuraja creşterea şi competitivitatea şi va promova incluziunea socială.

"Planul pentru infrastructură include dezvoltarea unei strategii pe termen mediu pentru transporturi, un program şi un plan de finanţare, şi restructurarea companiilor deţinute de stat. Guvernul intenţionează să mobilizeze resursele importante disponibile pentru România din fondurile structurale şi de coeziune, care sunt în mare parte nefolosite, precum şi finanţare privată pentru proiectele unde acest lucru este fezabil, pentru a majora investiţiile în infrastructură, ca mijloc de a reduce efectele crizei şi de a susţine creşterea economică. Acest lucru va necesita reforme semnificative ale politicilor şi instituţiilor sectoriale", potrivit strategiei BM.

Pentru programul operaţional de transporturi s-au prevăzut în perioada 2007 - 2013 fonduri europene de peste 4,5 miliarde de euro, în contextul în care României i-au alocat fonduri totale de 19,67 miliarde euro pentru obiectivul de convergenţă şi cel de cooperare teritorială europeană.

Strategia BM pentru România din perioada 2006 - 2009 prevedea şi o reducere a costurilor de transport, dar acest lucru nu a fost realizat.

La sfârşitul lunii iunie, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) Constantin Dascălu a declarat că masterplanul de infrastructură va fi finalizat "în câteva luni", urmând ca apoi să fie aprobat de Guvern.

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat anterior că masterplanul este finalizat şi îl va face public după ce ministerul va finaliza contractul de concesiune pentru autostrada Comarnic-Braşov, deoarece planul conţine şi alte contracte de acest fel.

Potrivit datelor MTI, în primele cinci luni, s-au cheltuit 2,975 miliarde de lei pentru proiecte de infrastructură, cu 18% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici