Competiţia pe piaţa locală a telecomunicaţiilor se va intensifica în 2009

Competiţia dintre operatorii de telecomunicaţii din România se va intensifica în 2009, companiile urmând să pună un accent mai mare pe păstrarea clienţilor, se arată în raportul "Previziunile TMT (telecomunicaţii, media şi tehnologie) 2009", publicat de firma de audit Deloitte.

83 afișări
Imaginea articolului Competiţia pe piaţa locală a telecomunicaţiilor se va intensifica în 2009

Competiţia pe piaţa locală a telecomunicaţiilor se va intensifica în 2009

"În 2009 vom asista la intensificarea competiţiei între operatorii de telecomunicaţii şi vom remarca un mai mare accent pe retenţia clienţilor. Operatorii mai mici vor încerca să beneficieze de condiţiile actuale şi să atragă clienţi de la competiţie. Companiile care vor împacheta cât mai multe servicii de calitate la preţuri atractive vor câştiga cotă de piaţă", a declarat într-un comunicat Andrei Ionescu, Senior Manager Enterprise Risk Services la Deloitte România.

El a adăugat că, în acest an, miza va fi mai mare, mai ales că anul trecut au avut loc o serie de schimbări în materie de competiţie.

"Telemobil a revenit pe piaţă cu un nou produs, Cosmote a raportat o creştere semnificativă a numărului de clienţi, Romtelecom a oprit declinul abonaţilor la serviciile de telefonie fixă şi se pregăteşte să lanseze servicii noi - ca să exemplificăm doar câteva dintre aceste schimbări", a precizat Ionescu.

De asemenea, în 2009 va creşte semnificativ gradul de utilizare a aplicaţiilor mobile, a Internetului şi serviciului de e-mail pe telefonul mobil, în paralel cu utilizarea telefoanelor «smart».

"Operatorii de telefonie mobilă vor identifica oportunităţi bune pe acest segment şi vor lansa oferte speciale. De asemenea, mai multe aplicaţii mobile vor fi disponibile pe piaţă la preţuri mai mici", a spus George Onofrei, managerul echipei de management consulting a Deloitte România.

În raport se arată că experţii nu se aşteaptă la modificarea semnificativă a ratei de penetrare a serviciilor de telefonie mobilă, care a urcat la 123% la mijlocul anului 2008, indicând printre factori maturizarea pieţei şi criza economică.

La nivel mondial, industria telecomunicaţiilor, aflată la începutul unui an dificil şi având marjele de profit sub semnul întrebării, trebuie să îşi regândească strategiile, se mai arată în raportul Deloitte. Câteva din tendinţele enumerate în Previziunile TMT pe 2009 sunt o mai mare orientare spre client, explorarea de noi oportunităţi de piaţă sau, din contră, renunţarea la proiecte neperformante.

Ca predicţii generale, în raportul Deloitte se arată că, în contextul în care Comisia Europeană recomandă eliminarea asimetriei dintre tarifele operatorilor individuali, o serie de companii ar putea aduce schimbări substanţiale la modelul de business sau la grila de tarife şi şi-ar putea revizui chiar în sens negativ targetul de performanţă financiară.

De asemenea, criza economică ar putea face nesigură piaţa telefoanelor mobile, dar diversificarea cipurilor tip multi-radio ar putea genera cerere în alte segmente, de la PC-uri la aparatură hi-fi şi de la îmbrăcăminte la stick-uri de memorie.

Alte predicţii arată că, în 2009, vânzările de telefoane mobile dotate cu cameră foto le-ar putea depăşi pentru prima dată pe cele de camere digitale, pe fondul interesului crescând al consumatorului pentru terminale dotate cu aplicaţii multiple, iar în contextul în care operatorii sunt obligaţi să îşi limiteze costurile, subvenţiile acordate în general pentru achiziţiile de terminale vor fi analizate cu atenţie, primele în vizor fiind telefoanele «smart».

Pe măsură ce broadbandul creşte în popularitate la nivel global, operatorii trebuie să îşi pregătească reţelele astfel încât acestea să aibă capacitatea de a asimila volume mari de informaţie, se mai arată în raport, iar în pofida temerilor, operatorii ar putea beneficia de pe urma proliferării actuale a aplicaţiilor pentru telefoanele mobile generate de terţi.

Aflat la a noua ediţie, raportul concluzionează că în pofida incertitudinilor economice globale, sectoarele de telecomunicaţii, media şi tehnologie rămân fundamentale pentru o societate în care cantitatea enormă de informaţie necesită zilnic metode mai rapide şi inovative de comunicare.

Pe piaţa telefoniei mobile activează Orange România - 10,2 milioane de clienţi, Vodafone România - 9,5 milioane de utilizatori, Cosmote România - 5,2 milioane de clienţi, RCS&RDS - 1,2 milioane de abonaţi (octombrie 2008) şi Telemobil - circa 500.000 (cifra valabilă la finele lunii iunie 2007). Pentru primii operatori datele sunt valabile la finele lunii septembrie 2008. Cei mai mari operatori de telefonie fixă sunt Romtelecom, UPC România şi RCS&RDS.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici