De unde vin produsele de la Lidl. Care este adevărul de la raft

Retailerul german Lidl, prezent pe piaţa locală cu o reţea de aproape 200 de magazine de tip discount, a fost anul trecut al zecelea cel mai mare importator din România, aducând de pe alte pieţe produse cu o valoare de aproape jumătate de miliard de euro.

13762 afișări
Imaginea articolului De unde vin produsele de la Lidl. Care este adevărul de la raft

De unde vin produsele de la Lidl. Care este adevarul de la raft (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/ AFP)

Nemţii au şi exportat bunuri româneşti în valoare de 26 milioane de euro, realizate în parteneriat cu companii locale Ziarul Financiar.

Reprezentanţii grupului german spun că modelul de business al companiei este diferit de al altor retaileri care lucrează fie direct, fie prin distribuitori parteneri. Lidl preferă însă să facă direct importurile de produse marcă privată.

„Este important de precizat că Lidl România importă sau exportă produsele marcă proprie, după caz, în nume propriu, astfel încât nu apelăm la importatori intermediari sau distribuitori locali. De aceea, valoarea importurilor Lidl în topurile de profil este mai mare în comparaţie cu alţi retaileri, ridicându-se la aproximativ 485,9 milioane de euro în anul financiar 2015“, spun reprezentanţii companiei.

Aceasta este pentru prima dată când oficialii Lidl oferă cifre privind valoarea importurilor, compania aflându-se de mai mulţi ani în topul celor mai mari importatori locali.

Mai mult, modelul de business al Lidl este diferit de al altor retaileri prezenţi în România în contextul în care mărcile private au o contribuţie de până în 30% în cifra de afaceri şi în portofoliul de produse al altor reţele. În cadrul discounterului german ponderea urcă la 80%. Astfel, pe rafturile magazinelor Lidl se regăsesc în principal produse Pilos, Cien sau Combino, toate mărci proprii ale grupului german. Acesta a fost modelul de business al nemţilor de la început şi de aceea valoarea importurilor este mai mare decât a altor comercianţi străini.

Acest model de business, care prevede contractarea unui furnizor pentru mai multe pieţe le permite nemţilor să obţină preţuri mai bune din volume mai mari de marfă, iar partenerilor le permite să îşi acopere anumite goluri în procesul de producţie.

Citeşte articolul integral în Ziarul Financiar

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici