- Home
- Economic
- (20.02.2024, 09:30)
- Iulian Moşneagu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Europa este forţată să îşi regândească industria auto în competiţia cu SUA şi China. Volkswagen, Renault şi Stellantis discută despre crearea unui "Airbus al automobilelor"
- Volkswagen, Renault şi Stellantis se gândesc la lucruri care până acum păreau de neconceput.
- Marii producători de maşini din Europa explorează asocieri cu rivali pentru a produce vehicule electrice mai ieftine.
- Un "Airbus al automobilelor" este una dintre ideile vehiculate în lupta cu ameninţările din China.
Urmărește
3645 afișări
Pe măsură ce rivalii chinezi şi Tesla scot la iveală slăbiciunile competitive ale celor mai mari producători de automobile din Europa, a devenit clar că sentimentul de urgenţă este în creştere.
Există o "recunoaştere perfectă a faptului că, în viitor, companiile care nu sunt pregătite să facă faţă concurenţei chinezeşti se vor pune singure în dificultate", a declarat Carlos Tavares, directorul general al Stellantis, compania creată în urma fuziunii din 2021 dintre grupul italian Fiat şi grupul francez PSA. El a declarat anterior că industria auto europeană se confruntă cu o "baie de sânge" dacă nu se adaptează.
ULTIMELE ȘTIRI
-
6 destinații de lux pe care să le vizitezi iarna asta. Palm Beach are plaje idilice și magazine de designer pe Worth Avenue
-
Cum se va încheia războiul Rusiei în Ucraina?
-
Naţionala României începe preliminariile Campionatului Mondial din 2026 pe teren propriu. Cum arată programul tricolorilor
-
Secretarul de Stat al SUA a efectuat o vizită neanunţată în Irak pentru a discuta despre tranziţia politică din Siria
Împinşi de încetinirea ritmului de adoptare a vehiculelor electrice, directorii din industria auto discută idei care merg de la punerea în comun a resurselor de dezvoltare până la gruparea afacerilor la nivel european pentru a concura mai bine cu rivalii din Asia. Următoarele luni sunt cruciale, scrie Bloomberg.
Un "Airbus al automobilelor"
În 2025, în Uniunea Europeană vor intra în vigoare norme mai stricte privind emisiile, ceea ce înseamnă că producătorii trebuie să vândă mai multe maşini electrice, în caz contrar urmând să se confrunte cu amenzi mari.
Pe măsură ce presiunea se accentuează asupra producătorilor auto europeni pentru a vinde mai multe vehicule electrice, producătorii chinezi susţinuţi de stat intră pe piaţă cu modele care sunt adesea mai bune şi mai ieftine.
Directorul general al Renault, Luca de Meo, a pledat pentru o alianţă asemănătoare cu cea care a creat un constructor european de avioane pentru a concura cu Boeing prin punerea în comun a activelor din Germania, Franţa, Spania şi Marea Britanie. CEO-ul Renault a susţinut că un "Airbus al automobilelor" ar ajuta la împărţirea costurilor masive de construcţie a vehiculelor electrice ieftine, permiţându-le în acelaşi timp să beneficieze de o scară mai mare.
Apar diferite abordări. Tavares, de la Stellantis, a discutat deschis despre interesul pentru fuziuni şi achiziţii, în timp ce alţii se concentrează mai mult pe colaborări mai puţin spinoase.
Săptămâna trecută, Luca de Meo a minimalizat speculaţiile privind o combinaţie majoră, declarând pentru Bloomberg că agilitatea este mai importantă decât mărimea. El a confirmat că discuţiile privind o platformă comună pentru vehicule electrice au loc "în stânga şi în dreapta".
O reorganizare în Europa s-ar putea extinde în SUA, unde General Motors şi Ford reduc, de asemenea, investiţiile în vehicule electrice şi au indicat că sunt deschise la parteneriate cu alte companii. Administraţia preşedintelui Joe Biden ia în considerare posibilitatea de a acorda producătorilor mai mult timp pentru trecerea la maşinile electrice, a relatat New York Times în weekend.
Ultima şansă pentru Europa
Dacă producătorii de automobile din Europa nu reuşesc să elaboreze un plan B funcţional, riscă să provoace o bulversare într-o industrie care are aproximativ 13 milioane de angajaţi şi reprezintă 7% din economia UE.
Discuţiile privind cooperarea în domeniul vehiculelor electrice s-ar putea dovedi critice pentru Volkswagen, în condiţiile în care gigantul auto se confruntă cu dificultăţi în ciuda investiţiilor masive. În urma scandalului diesel din 2015, cel mai mare producător auto din Europa a stabilit, fără îndoială, cel mai ambiţios impuls al industriei de vehicule electrice sub conducerea directorului general de atunci, Herbert Diess. Dar problemele tehnice au întârziat modelele electrice cheie, contribuind la înlăturarea sa în 2022.
Succesorul său, Oliver Blume, a revenit asupra multor iniţiative, inclusiv renunţarea la o fabrică de 2 miliarde de euro în Germania. Executivii le-au spus lucrătorilor să se pregătească pentru reduceri suplimentare de costuri în acest an.
Dacă nu reuşesc să readucă strategiile pe drumul cel bun, constructorii de automobile din Europa riscă să rămână şi mai mult în urmă.
S-ar putea să mai aibă o ultimă şansă. VW, Stellantis şi Renault lucrează în mod independent la modele care costă 25.000 de euro sau mai puţin, în timp ce Mercedes şi BMW plănuiesc să lanseze mai multe vehicule electrice noi cu tehnologie îmbunătăţită până la jumătatea deceniului.
"În rândul directorilor executivi şi în sălile de consiliu, există multă nervozitate şi multă aşteptare în ceea ce priveşte modul în care se va desfăşura 2024", a declarat Alexandre Marian, director general la AlixPartners din Paris.
Citește pe alephnews.ro: Rusia i-a cerut lui Assad să plece din Siria. Putin cere explicații serviciilor care au semnalat prea târziu avansul forțelor rebele siriene
Citește pe www.zf.ro: Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cât câștigă un Moș Crăciun? Venitul variază în funcție de experiență și tipul de evenimente la care participă
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Gigant mondial cu afaceri de miliarde în toată lumea este anchetat în România de Consiliul Concurenţei. De ce este suspectată compania
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce mai face Dan Bilzerian, milionarul numit „Regele Instagramului” pentru viața lui de lux
PROSPORT.RO
Alexandru, un tânăr de 20 de ani din Vaslui, a făcut accident în locul în care a murit mama sa. I-ar fi văzut fantoma! 😲
CANCAN.RO
Pericolul din bradul de Crăciun. Ce trebuie să faceți neapărat, înainte de a începe să-l împodobiți
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe