Ford ar putea închide cel puţin o fabrică din Europa, din cauza capacităţii excesive de producţie. Cât de vulnerabilă este cea de la Craiova

Ford ar putea fi determinat să închidă cel puţin o fabrică europeană, unde se estimează că supracapacitatea de producţie a companiei o depăşeşte pe cea a General Motors, în timp ce profitul grupului este redus de pierderile înregistrate pe plan internaţional.

440 afișări
Imaginea articolului Ford ar putea închide cel puţin o fabrică din Europa, din cauza capacităţii excesive de producţie. Cât de vulnerabilă este cea de la Craiova

Ford ar putea închide cel puţin o fabrică din Europa, din cauza capacităţii excesive de producţie. Cât de vulnerabilă este cea de la Craiova (Imagine: Stefan Micsik / MediafaxFoto)

Deşi concedierile masive şi închiderea fabricilor este o strategie dificilă în Europa, inclusiv din punct de vedere politic, General Motors şi PSA Peugeot Citroen au anunţat recent că vor închide câte o uzină de pe continent, ceea ce ar putea atenua reacţia publicului şi a politicienilor la o decizie similară din partea Ford, proprietarul Automobile Craiova, potrivit unei analize Bloomberg.

Cele mai vulnerabile fabrici Ford ar fi cea din Southampton, Marea Britanie, şi Genk, Belgia.

GM va închide fabrica Opel din Bochum, Germania, iar Peugeot pe cea de la Aulnay, Franţa.

Ford a precizat în luna iunie că profitul din trimestrul al doilea avea să fie afectat "substanţial" de pierderile înregistrate în Europa, Asia şi America Latină, care sunt triple faţă de cele din primul trimstru, urcând la 570 milioane de dolari.

Ford utilizează numai 63% din capacitatea de producţie din Europa, iar pierderile înregistrate în acest an pe continent ar putea depăşi 1,1 miliarde de dolari, dublu faţă de estimările companiei, anticipează analistul Adam Jonas de la Morgan Stanley.

"După calculele noastre, gradul de utilizare a fabricilor Ford din Europa este chiar mai redus decât în cazul General Motors, chiar cel mai redus în rândul producătorilor auto de pe continent cu excepţia Fiat. Ford trebuie să rezolve decisiv situaţia capacităţii excesive, pentru a rămâne cu un pas înaintea crizei", comentează Jonas într-un raport recent, citat de Bloomberg.

Ajustarea producţiei în funcţie de cererea reală din economie este unul dintre fundamentele strategiei directorului general al Ford, Alan Mulally, care a reuşit revigorarea companiei după perioada economică dificilă din 2007-2009.

Ford a anunţat că pregăteşte un proiect de aliniere a capacităţii de producţie la cerere în Europa, în contextul crizei datoriilor de stat şi recesiunii. Compania a mai închis o fabrică în Europa cu 10 ani în urmă şi a înregistrat profit pe continent în şase din ultimii opt ani.

Grupul american a închis în 2002 fabrica de la Dagenham, Anglia, şi a vândut unitatea de producţie de la Halewood, Anglia Alte două uzine din Marea Britanie au fost cedate grupului indian Tata odată cu vânzarea Jaguar şi Land Rover, în 2008. Ford a mai renunţat la două fabrici din Europa în 2010, când a vândut Volvo către Zhejiang Geely Holding, din China.

GM a avut, din 1999, pierderi totale de 16,4 miliarde de dolari în Europa. Ford are un câştig net de 1,73 miliarde de dolari din 2007, dar a trecut pe pierdere în ultimii ani.

Media estimărilor analiştilor contactaţi de Bloomberg indică un profit net de 1,09 miliarde de dolari în trimestrul al doilea, mai puţin de jumătate faţă de rezultatul de 2,4 miliarde de dolari din perioada corespunzătoare a anului trecut.

IHS Automotive estimează că supracapacitatea de producţie a Ford în Europa este de până la 66% - faţă de procentajul de 63% calculat de Morgan Stanley. În general, producţia de automobile este profitabilă la o utilizare de peste 80% a fabricilor, notează Bloomberg.

Primul model construit de Ford la Craiova este noul Ford B-MAX, intrat în producţie de serie din acest an. Vehiculul monovolum din segmentul B este construit exclusiv în fabrica din România. În luna mai Ford a lansat producţia primului motor asamblat în România, modelul EcoBoost de 1 litru, desemnat "Motorul Internaţional al Anului" pentru 2012 de către revista Engine Technology International. Ford va construi încă un tip de motor la Craiova, de 1,5 litri, acesta urmând să intre în producţia de serie la începutul anului viitor, a anunţat recent compania.

Ford a investit peste 500 milioane euro pentru modernizarea şi dezvoltarea fabricii de autovehicule din Craiova, parte a unui plan de investiţii de 675 milioane euro, asumat la preluarea uzinei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici