ACCIDENTUL din San Francisco: Prima decizie a piloţilor, imediat după prăbuşire, a fost să nu se evacueze avionul. "Şeful cabinei a făcut un anunţ la microfon"

Prima măsură a piloţilor zborului 214 al Asiana Airlines, chiar după prăbuşirea care s-a soldat cu moartea a două adolescente chineze, sâmbătă, a fost să nu evacueze imediat avionul, au dezvăluit miercuri autorităţile americane.

5226 afișări
Imaginea articolului ACCIDENTUL din San Francisco: Prima decizie a piloţilor, imediat după prăbuşire, a fost să nu se evacueze avionul. "Şeful cabinei a făcut un anunţ la microfon"

ACCIDENTUL din San Francisco: Prima decizie a piloţilor, imediat după prăbuşire. "Şeful cabinei a făcut un anunţ la microfon" (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Agenţia americană pentru securitatea transporturilor (NTSB), care se ocupă de ancheta în cazul prăbuşirii, a încheiat interogarea celor patru piloţi ai echipajului Boeing 777 şi a doi membri ai echipajului de zbor, furnizând miercuri primele detalii despre evacuarea aparatului.

Pilotul Lee Kang-Kuk a declarat autorităţilor din Seul şi anchetatorilor americani că a fost orbit temporar de o lumină puternică de scurtă durată când avionul era la o altitudine de aproximativ 500 de picioare în timp ce se apropia de pistă.

Sursa luminii puternice şi rolul său în acident nu sunt cunoscute până în prezent, a declarat Deborah Hersman, preşedinta NTSB.

Lee, un pilot experimentat în vârstă de 46 de ani, efectua primul zbor pe acest tip de avion.

Imediat după producerea accidentului, "piloţii au cerut personalului de zbor să nu înceapă evacuarea. Aceştia erau în contact cu turnul de control", a declarat Deborah Hersman, în cadrul unei conferinţe de presă.

"Capitanul a făcut apoi un anunţ la microfon pentru ca toţi pasagerii să rămână pe scaune", a adăugat ea. "În acel moment, însoţitorul de zbor care era aşezat la ieşirea 2L (...) a văzut flăcările pe fereastră. Acesta l-a trimis în partea din faţă a avionului pe însoţitorul de zbor care stătea alături de el, pentru a-i avertiza (pe piloţi) că este un incendiu şi că trebuie să se facă evacuatea. Atunci a început evacuarea aparatului", a continuat ea.

Hersman a descris firul evenimentelor şi rapiditatea evacuării.

"La un minut şi 30 de secunde după imobilizarea avionului, ieşirea 2L a fost deschisă, urmată imediat de 1L, şi toboganele au fost lansate", a detaliat ea. Primul camion al pompierilor a sosit "la aproximativ două minute după prăbuşire", în timp ce primele proceduri de stingere au început la "trei minute după prăbuşire".

Preşedinta NTSB a dat asigurări că ordinul de a nu evacua avionul nu este automat o dovadă de neglijenţă. "Piloţii sunt în faţa aparatului, nu au o idee complet exactă despre ce se întâmplă în partea din spate, informaţia trebuie să vină de la personalul navigant", a precizat Hersman.

"Văzut din afară, totul pare mereu mai simplu şi putem avea o viziune diferită faţă de cea a persoanelor direct implicate. Trebuie să înţelegem ceea ce (piloţii) au crezut, informaţiile pe care le aveau, care sunt procedurile, dacă au respectat aceste proceduri şi dacă evacuarea a fost realizată corespunzător", a insistat ea.

Totuşi, dintr-un motiv încă necunoscut, cele două tobogane de evacuare s-au umflat către interiorul cabinei, blocând doi însoţitori de zbor, însă, în cele din urmă, au reuşit să fie eliberate înainte de începerea evacuării. 

Zborul 214 al Asiana a ratat, sâmbătă, aterizarea pe aeroportul din San Francisco, după ce partea din spate a aparatului s-a lovit de un dig care separa pista de aterizare de apă. Primele elemente ale anchetei sugerează că avionul zbura prea încet şi prea jos înainte de aterizare.

Două persoane au murit în accident, iar alte 182 au fost rănite, dintre care patru erau încă în stare critică, miercuri.

 

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici