Alimentele din supermarketuri ar putea avea, în curând, etichete ecologice - studiu Marea Britanie

  • Cumpărătorii din supermarketuri ar putea în curând să verifice impactul alimentelor asupra mediului înainte de a le pune în cărucior, datorită unei noi cercetări.
  • Informaţii fiabile de acest tip nu au fost disponibile până acum.
  • Acest lucru se datorează faptului că producătorii din Marea Britanie trebuie să menţioneze doar ingredientele principale, şi asta în funcţie de procente, nu de cantităţi.
275 afișări
Imaginea articolului Alimentele din supermarketuri ar putea avea, în curând, etichete ecologice - studiu Marea Britanie

Alimentele din supermarketuri ar putea purta în curând etichete ecologice - studiu Marea Britanie

Oamenii de ştiinţă au depăşit problema folosind baze de date publice pentru a estima compoziţia a mii de produse alimentare şi impactul acestora.
 
Mulţi consumatori doresc să ştie cum afectează planeta cumpărăturile lor săptămânale de alimente, chiar dacă creşterea preţurilor va fi probabil o preocupare mai imediată pentru majoritatea.
 
Profesorul Peter Scarborough, de la Universitatea Oxford, a declarat pentru BBC că speră ca această cercetare să conducă la un sistem de etichetare ecologică pentru clienţi, dar crede că impactul cel mai mare ar veni dacă industria alimentară ar folosi acest sistem pentru a-şi reduce amprenta asupra mediului.
 
El a declarat că industria alimentară a "cerut cu insistenţă" noul instrument şi că algoritmul este deja folosit de unii producători şi furnizori de servicii de catering.
 
Umple un gol imens. Producătorii, furnizorii de servicii de catering şi comercianţii cu amănuntul au obiective pentru a ajunge la zero [emisii] nete şi nu au instrumentele de care au nevoie pentru a ajunge acolo”.
 
„Acum au aceste date, iar unii dintre ei vorbesc cu noi despre lucrurile pe care le pot face pentru a-i ajuta pe oameni să se îndrepte spre o achiziţie mai sustenabilă a alimentelor. Datele ar putea ajuta producătorii să îşi ajusteze formulele”.

Analiza este limitată

Listele de ingrediente nu au tendinţa de a afişa informaţii privind provenienţa, cum ar fi ţara de origine sau metoda de producţie agricolă. Dar Dr. Mike Clark, care a condus cercetarea la Universitatea Oxford, a calificat instrumentul drept "un pas semnificativ în direcţia furnizării de informaţii care ar putea permite luarea de decizii în cunoştinţă de cauză".
 
Echipa de la Oxford a estimat compoziţia a 57.000 de alimente şi băuturi din supermarketurile din Marea Britanie şi Irlanda. Apoi, a evaluat impactul metodelor de cultivare, prelucrare şi transport, în raport cu măsuri cheie de mediu, inclusiv emisiile de gaze cu efect de seră şi impactul asupra naturii.
 
Echipa a dezvoltat un algoritm pentru a calcula un eco-score pentru impactul de mediu al produselor alimentare şi al băuturilor individuale.
 
Firma de catering Compass Group a început să lucreze cu cercetătorii în ianuarie.
 
Directorul său culinar pentru afaceri şi industrie, Ryan Holmes, a declarat că utilizarea algoritmului "ne-a făcut să ne gândim la modul în care abordăm sustenabilitatea la locul de muncă", în timp ce compania încearcă să obţină emisii nete zero până în 2030.
 
El a precizat că societatea a eliminat o parte din carne, a crescut proteinele din alte surse, cum ar fi linte, şi a folosit mai multe cereale integrale şi legume, obţinând un scor mai bun pentru multe dintre opţiunile de masă pentru cantinele personalului.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici