Cinci români, la bordul unui remorcher capturat de piraţi în golful Aden

Cinci marinari români, aflaţi la bordul unui remorcher italian, au fost răpiţi sâmbătă de piraţii somalezi în golful Aden, relatează Corriere della Sera, în ediţia electronică.

117 afișări
Imaginea articolului Cinci români, la bordul unui remorcher capturat de piraţi în golful Aden

Cinci români, la bordul unui remorcher capturat de piraţi în golful Aden (Imagine din arhiva Mediafax Foto/AFP)

La bordul remorcherului se află 16 marinari, între care zece italieni, un croat şi cinci români.

Remorcherul Buccaneer, de 75 de metri, care purta două barje goale, a fost capturat sâmbătă de piraţii somalezi în golful Aden, iar fregata Maestrale, a marinei italiene, se îndreaptă către zona unde a avut loc răpirea.

Primele informaţii indicau că remorcherul este american şi navighează sub pavilion italian, dar potrivit cotidianului La Repubblica, acesta aparţine companiei italiene Micoperi din Ravenna. Pentru moment nu există o cerere de răscumpărare, potrivit cotidianului italian.

"Ultimele informaţii pe care le-am primit sunt liniştitoare", a declarat Silvio Bartolotti, preşedintele companiei, adăugând că păstrează contactul cu sursele locale. "Am primit informaţia prin e-mail. Ultimul anunţ datează de la ora 12.05. Ar trebui să ajungă la destinaţie aproape de miezul nopţii", a declarat el.

Remorcherul, atacat în timp ce se deplasa pe culoarul de siguranţă

Potrivit reprezentantului Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) în România şi lider al Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu, piraţii somalezi au atacat remorcherul "SV Buccaneer", la bordul căruia se află 16 membri de echipaj - zece italieni, un croat şi cinci români, în golful Aden, iar din primele informaţii reiese că remorcherul a fost interceptat în timp ce se deplasa pe culoarul de siguranţă.

"Mai mult decât atât, se pare că în apropiere se găsea şi o navă militară", a declarat Mihălcioiu, care a precizat că remorcherul, ce tracta două barje goale, se deplasa dinspre Singapore către Italia.

El a mai precizat că, deocamdată, nu se cunosc şi alte detalii ale răpirii, dar autorităţile italiene au înfiinţat un comitet de criză, care încearcă să ia legătura cu răpitorii pentru a negocia eliberarea navei şi a echipajului.

Potrivit lui Adrian Mihălcioiu, coastele Somaliei sunt cele mai nesigure în ceea ce priveşte atacurile piratereşti, dar în marea majoritate a cazurilor ostaticii sunt eliberaţi în urma răscumpărării lor.

Reprezentantul ITF a mai afirmat că până şi traficul de mărfuri prin Portul Constanţa este afectat cu 20 de procente de fenomenul pirateriei din zona Golfului Aden, deoarece multe nave comerciale aleg rute ocolitoare, prin sudul Africii, pentru a nu mai tranzita Canalul Suez, iar mărfurile ajung în nordul Europei fără a mai trece şi prin Portul Constanţa.

De altfel, Federaţia Internaţională a Transportatorilor a trimis o scrisoare deschisă către toate guvernele lumii, pentru a controla şi diminua atacurile piratereşti.

"Trebuie acţionat acum, nu mâine, şi de aceea este important ca această scrisoare să-şi găsească ecoul în toate guvernele lumii", a declarat Adrian Mihălcioiu.

La ora actuală, alţi cinci marinari români, de pe două nave, se află în mâinile piraţilor din Golful Aden, doi dintre ei fiind răpiţi în urmă cu aproximativ două luni, iar ceilalţi trei de mai bine de o lună.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici