„Investigaţiile preliminare sugerează că cel care vorbea era copilotul”, a declarat preşedintele-director general al Malaysia Airlines Ahmad Jauhari Yahya într-o conferinţă de presă.
Această informaţie ar putea să se dovedească de o importanţă capitală în ancheta cu privire la dispariţia avionului.
Investigaţiile se concentrează asupra comandantului de bord Zaharie Ahmad Shah şi copilotului Fariq Abdul Hamid.
Problema centrală este să se afle cine deţinea controlul asupra avionului în momentul în care a dispărut de pe ecranele radarelor civile, în urma unei „acţiuni deliberate”, potrivit autorităţilor malaysiene.
Presupusul mesaj al copilotului – „Ei, bine, noapte bună” – a fost recepţionat după 12 minute de la dezactivarea voită, de către o persoană prezentă în cabină, a sistemului ACARS (Aircraft Communication Addressing And Reporting System), care permite efectuarea schimbului de informaţii între avion, în timp ce zboară, şi centrul operaţional al unei companii aeriene.
Transponderul, alt dispozitiv crucial, care transmite informaţii despre poziţia avionului, a fost dezactivat în mod manual la două minute după acest mesaj.
Citeşte şi: Soarta avionului Malaysia Airlines rămâne necunoscută, la zece zile de la dispariţie. FILMUL EVENIMENTELOR din ultimele momente cunoscute ale zborului
Citeşte şi: Israelul şi-a consolidat măsurile aeriene de securitate în legătură cu avionul Malaysia Airlines: Sunt pregătiri pentru toate scenariile posibile
Citeşte şi: Boeingul Malaysia Airlines ar putea să fi fost reutilizat ca „rachetă de croazieră”, afirmă un congresmen
Citeşte şi: DISPARIŢIA avionului Malaysia Airlines: Piloţii şi pasagerii zborului MH370, în vizorul anchetatorilor
Citeşte şi: Dispariţia avionului Malaysia Airlines: Cine sunt cei 239. POVEŞTILE pasagerilor zborului MH370 – FOTO, VIDEO