Cutia neagră a navei de croazieră Costa Concordia nu funcţiona înainte de naufragiu

"Cutia neagră" a pachebotului Concordia, care a naufragiat în ianuarie în apropiere de coastele italiene provocând moartea a 32 de persoane, nu mai fuuncţiona, astfel încât este imposibil ca toate evenimentele din tragica noapte să fie reconstituite.

297 afişări
Imaginea articolului Cutia neagră a navei de croazieră Costa Concordia nu funcţiona înainte de naufragiu

Cutia neagră a navei de croazieră Costa Concordia nu funcţiona înainte de naufragiu (Imagine: AFP / MediafaxFoto)

Cutia neagră "era în pană de la 9 ianuarie, cu patru zile înainte de naufragiu". Experţii care lucrează la reconstituirea evenimenmtelor din noaptea de 13 spre 14 ianuarie nu au putut analiza tot ceea ce s-a întâmplat pe pachebot între momentul lovirii de o rocă, pe 13 ianuarie, cu puţin înainte de ora locală 22.00 (23.00, ora României), şi încheierea evacuării navei, pe 14 ianuarie, în zori, scrie Corriere della Sera marţi.

Analizele lor se opresc pe data de 13 ianuarie, la ora locală 23.36 (0.36, ora României), moment la care sunt înregistrate ultimele date pe calculatorul de bord. Însă, calculatorul, spre deosebire de o cutie neagră, este un instrument "accesibil", impunând să se verifice dacă datele nu au fost "modificate" în vreun fel, scrie cotidianul.

Publicaţia aminteşte că reglementările maritime interzic navigarea navelor care nu au toate instrumentele funcţionale. Potrivit ziarului, compania proprietară a navei Costa Concordia, intenţiona să repare cutia neagră abia pe 14 ianuarie, în cadrul unei escale la Savona (Liguria, nord-vest).

Corriere della Sera dezvăluie şi alte probleme de la bordul pachebotului în momentul accidentului, afirmând că uşile etanşe erau deschise, deşi trebuia să fie închise.

Aceste uşi pot rămâne deschise, pentru a facilita circulaţia personalului în interiorul navei, cu condiţia să existe o autorizare în acest sens din partea căpităniei unui port. Se pare că nava nu deţinea o asemenea autorizaţie, chiar dacă ar fi solicitat-o.

Ziarul mai scrie că pachebotul nu dispunea de "hărţi maritime aprobate".

Costa Concordia transporta 4.229 de persoane, dintre care 3.200 de turişti de aproximativ 60 de naţionalităţi, plus un echipaj de aproximativ 1.000 de membri, atunci când s-a lovit de o rocă, lângă Insula Giglio, în arhipelagul toscan, naufragiu soldat cu 32 de morţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici