Doi ani de la "dispariţia" MH370: Malaysia şi Australia speră în continuare să rezolve misterul

Malaysia şi Australia afirmă că speră în continuare să soluţioneze misterul "dispariţiei" Boeingului 777 al companiei Malaysia Airlines care efectua zborul MH370, de la care au trecut doi ani marţi, în timp ce rudele victimelor, devastate, nu văd vreun final al acestei crize, relatează AFP online.

1788 afişări
Imaginea articolului Doi ani de la "dispariţia" MH370: Malaysia şi Australia speră în continuare să rezolve misterul

Doi ani de la "dispariţia" MH370: Malaysia şi Australia speră în continuare să rezolve misterul

Avionul companiei aeriene malaysiene a "dispărut", pe 8 marti 2014, la puţin timp după ce a decolat de la Kuala Lumpur către Beijing, cu 239 de persoane a bord, şi s-ar fi prăbuşit în Oceanul Indian. Această dispariţie este considerată unul dintre cele mai mari mistere din istoria aviaţiei civile.

Autorităţile "rămân angajate să facă tot posibilul pentru a rezolva un mister de nesusţinut", a declarat premierul malaysian Najib Razak.

"Operaţiunile de căutare în curs urmează să se încheie mai târziu, anul acesta, iar noi ne păstrăm speranţa că MH370 va fi găsit", a adăugat el, citat într-un comunicat.

În ipoteza că aceste căutări în Oceanul Indian nu vor conduce la vreun rezultat, Malaysia, Australia şi China - 153 dintre cele 239 de persoane de la bord erau cetăţeni chinezi - se vor întâlni pentru a "stabili calea de urmat", a mai declarat Najib Razak.

Australia, care efectuează căutări - cele mai importante şi cele mai scumpe din istorie - urmează să-şi încheie până la sfârşitul lui iulie operaţiunile, în adâncul Oceanul Indian, într-o zonă vastă, de aproximativ 120.000 de kilometri pătraţi, care reprezintă de trei ori suprafaţa Elveţiei.

"Căutările vor continua în zilele şi lunile următoare în cei 30.000 de kilometri pătraţi care au mai rămas, iar Australia, Malaysia şi Republica Populară Chineză speră ca avionul să fie găsit", a declarat, citat într-un comunicat, ministrul australian al Transporturilor Darren Chester.

"Răspunsuri"

O echipă de anchetatori internaţionali implicaţi în acest dosar a publicat un raport anual provizoriu, conform reglementărilor internaţionale, care prevăd publicarea unei actualizări în fiecare an.

Raportul iniţial, publicat după un an de la dispariţia avionului, nu a permis elucidarea misterului şi nici un nou raport publicat marţi nu conţine dezvăluiri.

Speculaţii vizând explicarea acestei dispariţii se concentrează asupra unei defecţiuni mecanice sau structurale, unei luări de ostatici sau unui act terorist, însă nimic nu a confirmat, până în prezent, vreunul dintre aceste scanarii. Misterul alimentează, de asemenea, o serie de terorii ale complotului.

Pentru moment, un fragment de aripă - găsit în iulie pe Insula franceză La Réunion, în Oceanul Indian, şi care aparţine, potrivit autorităţilor malaysiene şi justiţiei franceze, Boeingului 777 Malaysia Arlines - este singura dovadă că avionul s-a prăbuşit. Însă acest element nu oferă niciun răspuns cu privire la circumstanţele dispariţiei.

Alte două fragmente au fost găsite recent - însă ele este necesar să fie analizate pentru a se stabili dacă provin din avionul care efectua zborul MH370.

Marcarea a doi ani de la dispariţia avionului coincide cu termenul maxim de depunere a unei plângeri împotriva unei companii aeriene în urma unui accident.

Astfel, numeroase rude ale victimelor au depus, în ultimele zile, recursuri împotriva companiei Malaysia Airlines în Statele Unite, Malaysia, China, Australia, dar şi în alte ţări, în timp ce altele au acceptat înţelegeri pe cale amiabilă, potrivit unor avocaţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici