Noi DEZVĂLUIRI despre naufragiul COSTA CONCORDIA: Căpitanul ar fi alertat echipajul că nava devenise imposibil de manevrat

Vasul Costa Concordia, care a naufragiat în largul coastelor Italiei provocând moartea a 32 de persoane, a devenit rapid imposibil de manevrat din cauza cantităţii de apă acumulate, au afirmat marţi experţi la Grosseto, apreciind că echipajul ar fi fost alertat de către căpitan.

984 afişări
Imaginea articolului Noi DEZVĂLUIRI despre naufragiul COSTA CONCORDIA: Căpitanul ar fi alertat echipajul că nava devenise imposibil de manevrat

Noi DEZVĂLUIRI despre naufragiul COSTA CONCORDIA: Căpitanul ar fi trebuit să alerteze echipajul că nava devenise imposibil de manevrat

"La trei minute după impact, căpitanul Schettino este sigur că are o gaură în cocă şi a acumulat atâta cantitate de apă la bord încât accesul în sala maşinilor era blocat", potrivit unui raport al experţilor citat în presa italiană.

Căpitanul Francesco Schettino, învinuit pentru naufragiu, omucidere din culpă şi abandonul navei, ar fi avertizat imediat echipajul pentru "a-i permite să înfrunte situaţia de urgenţă şi să coopereze în scopul de a garanta siguranţa pasagerilor", au apreciat experţii.

Audierile tehnice servesc la stabilirea responsabilităţilor şi elementelor de probă înainte de trimiterea în judecată în mod oficial.

De asemenea, audierea va reprezenta o ocazie de a analiza un raport al căpităniei portului din Livorno care arată că paza de coastă a fost alertată de către Costa Crociere, compania proprietară a navei Concordia, abia la 51 de minute după coliziune, încălcând regulile maritime.

"Chiar şi atunci când contactul a fost stabilit, situaţia nu era în conformitate cu ceea ce a relatat căpitanul", potrivit raportului citat de agenţia Ansa.

Luni, în timpul primei audieri tehnice, avocaţii victimei au apreciat că Schettino este doar "ţapul ispăşitor", iar compania nu vrea decât să se sustragă propriilor responsabilităţi.

Apărarea companiei Costa Crociere a respins marţi contribuţia sa la greşeala căpitanului.

Un purtător de cuvânt a amintit că aceasta şi-a dat acordul ca pachebotul să treacă la cinci mile marine (aproximativ nouă kilometri) de Giglio, dar decizia de a naviga aproape de insulă şi în mare viteză a fost luată de către Schettino.

Odată ce nava s-a lovit de stânci ca urmare a erorii căpitanului, compania nu mai putea să facă ceva, potrivit apărării.

"Dimensiunea găurii în coca vasului Concordia era enormă, compartimentele etanşe au fost inundate în câteva minute şi celula de criză nu a putut face nimic" pentru a asista pachebotul, "devenit imposibil de manevrat într-un interval de 45-50 de secunde după accident fiindcă sistemele erau în avarie", a declarat Marco DeLuca, avocat al companiei.

În ceea ce priveşte manevra "miraculoasă" pe care Schettino afirmă că a efectuat-o pentru a aduce nava la mal, un amiral citat la audiere a subliniat că s-a datorat "şansei întrucât nava nu putea fi controlată".

În legătură cu indemnizarea pasagerilor, Costa Crociere (grupul american Carnival) a anunţat într-un comunicat că, dintre cei 3.050 de pasageri care nu au suferit vreo problemă fizică după naufragiu, "aproximativ 67 la sută au acceptat despăgubirea propusă", care constă într-o sumă medie de 14.000 de euro.

Potrivit companiei, "aproximativ 10 la sută" dintre pasageri au depus plângere împotriva ei.

Vasul Costa Concordia (114.500 tone) a eşuat între stânci la câţiva zeci de metri de Insula Giglio, având la bord 4.229 de persoane, între care 3.200 erau turişti.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici