Toată Europa este victimă a furturilor din sistemul feroviar

Italia este prima ţară din Europa unde s-au înregistrat furturi de cupru la scară mare, în Marea Britanie fenomenul continuă să se înrăutăţească, în Spania operează bande organizate, iar în Bulgaria se fură inclusiv şine, principalii acuzaţi fiind romii, relatează Le Figaro în ediţia online.

32 afișări
Imaginea articolului Toată Europa este victimă a furturilor din sistemul feroviar

Toată Europa este victimă a furturilor din sistemul feroviar (Imagine: Marius Vasilica/Mediafax Foto)

În Italia, primele furturi de cupru au fost semnalate în anii '90. Această nouă formă de "piraterie" a crescut anul trecut cu 300 de la sută, înregistrându-se 1.226 de cazuri, reprezentând, în medie, trei furturi pe zi. În total, au fost furate 631 de tone de cupru, din cei 16.000 de kilometri de reţele feroviare, producându-se un prejudiciu de trei milioane de euro Căilor Ferate. Furturile cele mai importante au loc în Gările din Roma şi Neapole. Din cei 29 de suspecţi arestaţi, şapte erau italieni, iar toţi ceilalţi erau români. Romii sunt "specialişti", organizând topitorii clandestine, dezmembrate de poliţie.

În Marea Britanie, în ianuarie 2011 s-au înregistrat 325 de furturi de cabluri de cupru din reţeua feroviară, reprezentând cel mai mare număr înregistrat până acum. Anul trecut, cele 2.770 de cazuri reprezentau o creştere cu 65 la sută faţă de 2009, iar fenomenul continuă să se agraveze. "Furtul de cablu este cea de-a doua prioritate a noastră, după riscul de atentate teroriste", a declarat, pentru Independent on Sunday, Eamonn Caroll, comisar şef al Poliţiei britanice a Transporturilor.

În pofida supravegherii sporite a liniilor feroviare, hoţii sunt tot mai organizaţi, unii folosind utilaje pentru a smulge tronsoane întregi de cablu dintr-o singură "lovitură". În total, pierderile, inclusiv cauzate de întârzierea trenurilor, s-au dublat, în ultimele 12 luni, atingând 770 de milioane de lire sterline (900 de milioane de euro).

În Spania, operează bande organizate de spanioli, români sau bulgari, care sunt deosebit de active în estul ţării. Potrivit autorităţilor în domeniu, în 2010, în Catalonia s-au înregistrat 150 de furturi, iar de doi ani, Renfe (căile ferate spaniole) este obligată să ceară scuze lunar, din cauza întârzierilor provocate de activitatea infractorilor. Cei 223 de kilometri de cabluri de cupru, furaţi în 2008, au scăzut la 76 de kilometri, în 2009, dar au crescut în 2010. Fenomenul afectează totodată reţele de telefonie şi electrice. Guvernul a lansat un plan, în noiembrie, dar şi "patrule mobile".

În Bulgaria, furturile de şine, panouri rutiere, cabluri electrice sau de telefonie au crescut brusc. Aproximativ 1.634 de furturi de obiecte metalice, aparţinând infrastructurilor, au fost înregistrate în perioada ianuarie-septembrie 2010. Căile ferate sunt deosebit de afectate, cu 900 de furturi de şine şi alte elemente ale instalaţiilor feroviare, 73 de furturi de piese de vagoane şi locomotive şi 250 de atacuri contra trenurilor care transportau metale destinate reciclării, înregistrate în nouă luni din 2010.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici