Cea mai scumpă imagine: Cum a ajuns această fotografie să coste 4,34 milioane de dolari?

O poză cu fluviul Rin, făcută de Andreas Gursky, a devenit cea mai scumpă fotografie din lume, fiind vândută la preţul de 4,34 de milioane de dolari, într-o licitaţie a casei Christie's, organizată marţi la New York.

13912 afișări
Imaginea articolului Cea mai scumpă imagine: Cum a ajuns această fotografie să coste 4,34 milioane de dolari?

Cea mai scumpă imagine: Cum a ajuns această fotografie să coste 4,34 milioane de dolari? (Imagine: Shutterstock)

Fotografia realizată de Gursky în 1999, intitulată "Rin II/ Rhein II", era evaluată la o sumă între 2,5 şi 3,5 milioane de dolari. Preţul de 4,34 de milioane de dolari include şi comisionul plătit de cumpărător, care a rămas anonim, potrivit businessinsider.com.

Lucrarea a fost inclusă în licitaţia de impresionism şi artă modernă organizată de casa Christie's la New York.

Acelaşi record - cea mai scumpă fotografie din lume - era deţinut înainte de lucrarea "Untitled #96", semnată de Cindy Sherman, vândută cu 3,89 de milioane de dolari, tot la casa Christie's, în luna mai.

Pe de altă parte, o altă fotografie a artistului german Andreas Gursky - "99 Cent II Diptychon" (2001) - s-a vândut cu peste 3,34 de milioane de dolari în 2006.

Fotografiile lui Gursky se regăsesc în colecţii importante din întreaga lume, precum cele de la Muzeul de Artă Modernă (MoMA) şi Muzeul Metropolitan de Artă din New York, Tate Modern din Londra, Centre Pompidou din Paris şi Kunsthaus Zürich, dar şi în colecţii private.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici