Cercetătorii de la Universitatea din California, San Diego, au analizat modificările ADN-ului canin de-a lungul timpului şi au descoperit că anumite formule chimice respectă un model previzibil odată cu înaintarea în vârstă. Au comparat apoi aceşti markeri cu ADN-ul uman şi au creat o nouă formulă pentru determinarea anilor canini.

Imaginea articolului Oamenii de ştiinţă au dezvoltat un mod mai precis de a determina vârsta câinilor. Cum se transpune acest lucru în viaţa oamenilor

„Ei îmbătrânesc mai repede ca pui în comparaţie cu adulţii canini”, a spus dr. Trey Ideker, profesor de genetică la Departamentul de Medicină din UC San Diego şi autorul principal al studiului.

„Dacă analizezi acest lucru îţi dai seama că înmulţirea cu şapte ani umani nu are prea mult sens. Un Labrador în vârstă de nouă luni poate avea căţeluşi. Potrivit studiului nostru, un labrador de 9 luni, este de fapt echivalentul unei femei de 25 de ani", a explicat dr. Ideker potrivit ABC News.

Datele chimice pe care oamenii de ştiinţă le-au studiat sunt apar în ADN odată cu înaintarea în vârstă. Această modificare legată de vârstă se numeşte metilare şi apare la fiecare specie, inclusiv la oameni.

„Acum că avem o înţelegere moleculară, suntem cu un pas mai aproape de înţelegerea îmbătrânirii”, a spus Ideker. "Avem riduri pe măsură ce îmbătrânim, dar care este rădăcina? Este molecular", concluzionează expertul.

Deoarece aceşti caninii trăiesc alături de oameni, au multe din aceleaşi expuneri de mediu ca şi companionii lor. Având în vedere aceste asemănări, Ideker spune despre câini că sunt: „Un model fantastic pentru îmbătrânirea sănătoasă”.

Toate aceste informaţii oferă perspective noi asupra îmbătrânirii umane.

„Acest studiu identifică locurile în care se pot afla acele gene îmbătrânite, pentru că putem vedea unde se întâmplă schimbările ... şi sunt în special în genele legate de dezvoltare. Deci, ne va ajuta să înţelegem mai multe despre îmbătrânire şi cum se produce ea", a concluzionat omul de ştiinţă.