ANALIZĂ: Cum vor candidaţii să compenseze lipsa bannerelor - Brâul Maicii Domnului şi internetul

Noua lege electorală îi obligă pe candidaţii la alegerile locale să renunţe la afişajul stradal de mari dimensiuni cu care erau obişnuiţi şi la ''cadourile electorale'' cu însemnele partidului, astfel că principalele lor arme rămân manifestările tradiţionale, administratorii de bloc şi internetul.

2156 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ: Cum vor candidaţii să compenseze lipsa bannerelor - Brâul Maicii Domnului şi internetul

ANALIZĂ: Cum vor candidaţii să compenseze lipsa bannerelor - Brâul Maicii Domnului şi internetul (Imagine: Razvan Chirita/ Arhiva Mediafax Foto)

''Noi vom face aceeaşi campanie pe care am făcut-o şi până acum, tradiţională, punând în centrul campaniei oamenii şi legătura directă cu ei. Concret, fiecare dintre candidaţii noştri au recomandarea generală de la partid – sunt convins că o tratează ca şi misiune – de a merge şi de a lua legătura cu fiecare cetăţean pe care îl vizează ca posibil elector – din uşă în uşă, din poartă-n poartă, din casă în casă. Nu vizăm adunări cetăţeneşti mari, acţiuni de mare amploare, ci mergem la oameni acolo unde îi găsim, acasă, la câmp unde e cazul, la manifestările organizate tradiţional, dar nu de către noi – târguri, oboare'', a declarat pentru MEDIAFAX secretarul general al PSD, Marian Neacşu.

El susţine că noua variantă a legii este mai bună. ''Cred că este un foarte bun element faptul că toţi candidaţii sunt obligaţi să ia legătura mult mai mult, în mod direct, cu cetăţenii. Genul ăsta de campanie, în formula asta, în opinia mea, obligă mai mult la relaţionare între candidat şi cetăţean'', a adăugat Neacşu.

Secretarul general al social-democraţilor a identificat şi un aspect negativ al legii.

''Este mai bună, numai că, în momentul în care am legiferat în sensul ăsta, nu am reglementat, în opinia mea, corect această perioadă a precampaniei. Este absolut absurd ca în perioada de precampanie să ai voie absolut orice, iar în campanie să nu mai ai voie nimic. Acum, nişte elemente de outdoor vizual nu cred că ar fi fost o mare nenorocire'', a conchis Marian Neacşu.

Un exemplu de abordare ''tradiţională'' a PSD în campanie vine din partea senatorului PSD Gabriela Firea, candidat la Primăria Capitalei, şi a soţului său, care candidează independent la Primăria Voluntari, Florentin Pandele.

''Dragi credincioşi din Bucureşti, Ilfov, Giurgiu, Ialomiţa, Argeş, Dâmboviţa şi alte zone apropiate de Capitală, cu bucurie vă aduc la cunoştinţă că, între 13 şi 15 mai, Brâul Maicii Domnului va fi adus la Catedrala din Voluntari, de către măicuţele de la Mănăstirea Kato Xenia din Grecia, la iniţiativa primarului din Voluntari. Rugăciunile la Brâul Maicii Domnului sunt grabnic ajutătoare pentru sănătate, depăşirea greutăţilor, linişte şi pace sufletească. Şi eu m-am rugat, în Grecia, la Brâul Maicii Domnului, acum câţiva ani, şi rugăciunea mi-a fost ascultată. Acum avem o ocazie rară de a ne îndrepta rugăciunea la Brâul Maicii chiar pe meleagurile noastre! Să vă fie ascultată şi îndeplinită rugăciunea!'', a scris Firea pe Facebook duminică după-amiază.

Candidatul PNL la Primăria Capitalei, Cătălin Predoiu, a declarat pentru MEDIAFAX că noua lege electorală va permite candidaţilor să dezbată ''exclusiv'' problemele bucureştenilor şi să lase de-o parte ''acţiunile de imagine''.

''Campania de anul acesta este într-adevăr atipică, legislaţia electorală este destul de restrictivă, dar poate că este mai bine aşa pentru că astfel ne vom concentra în următoarea lună pe programe şi soluţii concrete, pe dezbateri de idei şi proiecte pentru bucureşteni, cum este cazul meu. Mă voi concentra pe întâlnirile cu bucureştenii, cu asociaţii profesionale, cu toţi cei care vor să discute despre proiectele şi viziunea noastră pentru Bucureşti'', a afirmat candiatul PNL la Primăria Capitalei.

El a precizat că acţiunile de campanie vor fi coordonate şi de Cezar Preda şi Cătălin Buşoi.

''Campania este coordonată de o echipă bine stabilită, nu vom folosi consultanţi externi, ci ne bazam pe resursele noastre interne. Coordonatori ai campaniei sunt alături de mine, Cezar Preda şi Cătălin Buşoi. Avem speranţa că anul acesta vom dezbate exclusiv problemele bucureştenilor şi vom lăsa la o parte acţiunile de imagine'', a mai spus Predoiu.

Surse din PNL au declarat pentru MEDIAFAX că liberalii nu se gândesc la o lansare de candidatură ''cu fast'', afirmând că un astfel de demers ar ''agresa şi agasa electoratul''.

Candidatul USB, Nicușor Dan, a declarat pentru MEDIAFAX că se va concentra pe online.

"Vom continua să mergem pe internet, cum am mers şi până acum. O să încercăm să fim foarte prezenţi la panourile de afişaj puse la dispoziţie de primării pentru că acolo va fi o bătaie. Se vor acoperi afişe şi trebuie să revenim tot timpul cu afişe. Vom încerca să mergem cât mai mult în cartiere cu echipa noastră de voluntari. Am vrea să existe în fiecare după-amiază de ordinul a zece echipe pe teren care să se ducă în cartiere, cu candidaţii la sectoare, iar eu să merg prin rotaţie la fiecare'', a explicat Nicuşor Dan.

"Noi am angajat o firmă de contabilitate care o să fie mandatarul nostru financiar. Este o firmă care are o foarte mare experienţă privind decontarea de bani din fodurile europene şi este foarte atentă la detalii şi sper să nu facem nicio greşeală'', a adăugat el.

Candidatul PMP la Primăria Capitalei, Robert Turcescu, a declarat pentru MEDIAFAX că nu ar fi recurs la folosirea ''cadourilor electorale'' nici dacă legislaţia ar fi permis acest lucru, aşa cum s-a întâmplat la celelalte alegeri.

''Nici dacă legislaţia ar fi fost ceva mai permisivă nu aş fi recurs la ceea ce ca jurnalist am blamat ani de zile şi anume răspândirea unor astfel de cadouri electorale care, în timp, plecând de la pixuri şi brichete, s-au transformat în mită electorală, materiale tip găleţi, tricouri, îmbrăcăminte, ajutoare alimentare şi aşa mai departe. Nu aş fi recurs nicidecum la o astfel de strategie electorală'', a afirmat Turcescu.

El a anunţat că dincolo de apariţiile media şi de publicitatea electorală va avea întâlniri cu ''toate categoriile sociale şi socio-profesionale din Bucureşti''.

''În programul meu, dincolo de apariţiile media, publicitate electorală, am şi început deja (să am întâliniri cu cetăţenii-n.r.) mă întâlnesc atât cu asociaţii profesionale, arhitecţi, asociaţii de proprietari, aş vrea ca toate categoriile sociale şi socio-profesionale din Bucureşti, în această perioadă, să dialoghez cu ele, să discut cu medici, cu profesori, vreau să vorbesc cu lucrătorii din administraţi apublică locală, sindicalişti, angajaţi ai regiilor subordonate Primăriei Generale, RADET, RATB, ALPAB, pentru că dincolo de ceea ce eu am identificat şi am pus în programul meu electoral, evident, contactul faţă în faţă, discutând cu reprezentanţii acestora este o experienţă extraordinară'', a spus candidatul PMP la Primăria Capitalei.

Robert Turcescu a apreciat că şi-ar putea lansa candidatura la mijlocul săptămânii viitoare, afirmând că lansarea ''este foarte importantă pentru activul de partid''.

Candidatul PMP a susţinut că nu lucrează încă cu o formă de consultanţă, ci are câţiva colaboratori.

''Nu lucrez cu o firmă de consultaţă, am câţiva colaboratori din rândul unor oameni care nu au notorietate în spaţiul public (…) cu care lucrez o campanie foarte decentă şi cu grijă la banul public. Nu alerg după notorietate'', a mai spus Turcescu.

El a criticat reglementările AEP privind campania în mediul online - un instrument important în urban - afirmând că birocratizarea excesivă a campaniei electorale încalcă dreptul la informare al alegătorilor.

''Voi respecta întru totul criteriile stabilite de legea electorală, dar cred că AEP a redactat cel puţin din perspectiva publicităţii online foarte defectuos aceaste norme de aplicare a legii electorale'', a declarat Turcescu afirmând că Anexa 12 din Ghidul de finanţate este extrem de birocratică, ''halucinantă''.

Există şi politicieni care critică deschis prevederile noii legi, unul dintre ei fiind copreşedintele ALDE Călin Popescu-Tăriceanu.

''Suntem azi la începutul campaniei electorale, o campanie electorală complet neobişnuită, nefirească, care cred că ar stârni nedumerirea multor oameni care vin din ţări cu o democraţie consolidată de ani de zile, unde aşa ceva nu s-a văzut. Nu numai că tot ceea ce înseamnă elemente de campanie în spaţiul public nu sunt permise, sigur că dacă cei care au conceput această lege au avut în minte necesitatea controlării şi diminuării cheltuielilor cu campania electorală, este un lucru, hai să spunem, benefic şi în acelaşi timp diminuarea cantităţilor de bani negri care erau folosiţi în campaniile precedente, acest lucru îl salut fără îndoială. Numai că la noi, aşa cum se întâmplă de multe ori nu se poate găsi o soluţie de echilibru astfel încât nici măcar echipele de însoţitori, echipele de campanie care merg în teren şi fac campanie din uşă-n uşă nu pot să aibă nici un element de identificare. Şi cred că aţi observat astăzi în sală, pentru că suntem oameni care avem respect pentru lege, chiar dacă legea este proastă, colegii noştri au ridicat cu toţii foi de hârtie albe în sală. Nu ştiu dacă aţi observat, în loc să fie figura candidatului, cu numele lui, au ridicat foi de hârtie albe. Tocmai ca să arătăm care este nefirescul acestei campanii electorale bazată pe o lege care este bine-nţeles proastă, făcută pe picior'', a declarat preşedintele Senatului sâmbătă la Galaţi.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici