ANALIZĂ Mediafax Monitorizare: Cum au “văzut” televiziunile aglomeraţia la vot din diaspora - FOTO

Televiziunile au reflectat diferit aglomeraţia la secţiile de votare din diaspora, de la negarea acestei situaţii şi prezentarea ei ca pe o manipulare a “băsiştilor, cum a procedat Romania TV, până la prezentarea pe larg a protestelor de la secţiile din străinătate, cum a reflectat Digi24.

5660 afişări
Imaginea articolului ANALIZĂ Mediafax Monitorizare: Cum au “văzut” televiziunile aglomeraţia la vot din diaspora - FOTO

ANALIZĂ Mediafax Monitorizare: Cum au “văzut” televiziunile aglomeraţia la vot din diaspora (Imagine: Darius Mitrache/Mediafax Foto)

România TV a titrat: “Băsiştii, înghesuiţi la o secţie, restul sunt goale” sau “Cum fraudează băsiştii votul în Austria, mărturie-şoc”.

Tot România TV a anunţat că “PSD filmează peste 200 de secţii din diaspora”, că “băsiştii împart mâncare alegătorilor din diaspora”, citându-l şi pe ministrul de Externe, Teodor Meleşcanu conform căruia “procesul de vot merge foarte bine”. 

În timpul emisiunilor erau prezentaţi “români umiliţi de sistemul băsist”, dar şi transmisiuni de cântece populare patriotice din Maramureş. La România TV s-a mai susţinut că foarte mulţi români din ţară au plecat în excursii îndemnaţi de ACL ca să voteze în anumite secţii pentru a provoca înghesuială.

Antena 3 a prezentat cu întârziere şi pe scurt imagini de la cozile la urne din străinătate, titrând “mii de români la cozi în faţa secţiilor de votare din diaspora”, dar  susţinând că “numărul secţiilor a fost modificat în mai multe ţări” şi că “s-au luat toate măsurile pentru fluidizarea votului”.

Şi Antena 3 a susţinut că unele secţii de votate au fost goale, în timp ce mii de români s-au înghesuit la anumite secţii pentru a demostra că alegerile sunt prost organizate. În afara acestor informaţii s-a vorbit aproape tot timpul despre “finalul regimului Băsescu” şi cat rău a făcut oamenilor acest regim.

Realitatea TV a prezentat pe larg încă de la prima oră imagini de la cozile de la secţiile de votare din străinătate, titrând “imagini incredibile cu votul din diaspora” şi “cozi uriaşe la Paris, Berlin, Roma şi Chişinău”.

Postul de televiziune a difuzat masiv imagini din străinătate până după-amiază, după care s-a axat pe prezentarea datelor oficiale, reacţiilor de la partide şi comentariile din studiou.

Şi B1 TV a difuzat încă de la primele ore ale dimineţii imagini de la votul din străinătate şi a continuat pe tot parcusul zilei să informeze despre situaţia din diaspora, mai ales despre protestele puternice, titrând la un moment dat că românii au forţat intrarea într-o secţie de votare.

Comentarile de la B1 TV au fost foarte critice la adresa Ministerului Afacerilor Externe ca organizator al alegerilor şi în special la ministrul de Externe Teodor Meleşcanu.

Cea mai mare acoperire a situaţiei votului în diaspora a avut-o Digi24, care a prezentat pe tot parcursul zilei informaţii şi imagini de la secţiile de vot din străinătate din cele mai multe ţări.

Postul de televiziune a fost foarte critic în privinţa  organizării alegerilor în străinătate, tratând însă situaţia mai mult din punct de vedere al informaţiilor şi comentând mai puţin.

Posturile de televiziune generaliste au abordat situaţia aglomeraţiei de la secţiile de vot din străinătate în principalele jurnale de ştiri, PRO TV fiind cel mai critic.

Postul din Pache Protopopescu a insistat şi pe faptul că românii din diaspora s-au mobilizat masiv în urma campaniilor în favoarea votului.

Prima TV a prezentat imagini de la secţiile de vot din diaspora, insistând pe aglomeraţia la vot şi pe slaba organizare a alegerilor în străinătate.

Prima TV a transmis informaţii şi de la Chişinău, aşa cum au procedat şi celelalte posturi de televiziune.

Postul public de televiziune, TVR, a avut transmisiuni de la Chişinău, Paris, Munchen, Torino, Bruxelles şi din alte locaţii de peste hotare, prezentând pe scurt şi obiectiv ceea ce s-a întâmplat.

TVR nu a insistat asupra situaţiei, fără comentarii critice şi a avut tot timpul punctul de vedere al oficialităţilor. Televiziunea română nu a avut accente critice susţinând că trebuie făcute toate eforturile ca românii să îşi exprime votul.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici