Primăriile și consiliile județene vor putea obține gratuit extrase de carte funciară de informare

Publicat: 18 07. 2025, 11:12
Ministrul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei, Cseke Attila, participa la o conferinta de presa cu ocazia incheierii activitatii 'Saptamana Protectiei Civile', organizata in contextul celor 92 de ani de Protectie Civila in Romania, la sediul Ministerului Afacerilor Interne din Bucuresti, marti, 4 martie 2025. ANDREEA ALEXANDRU / MEDIAFAX FOTO

Extrasele de carte funciară pentru informare și extrase din planul cadastral, obținute gratuit de primării și consilii județene sunt necesare în cazul imobilelor pentru care cetățenii solicită acte administrative, precum autorizații de construire, certificate de urbanism etc, potrivit ministrului Cseke Attila.

„Astfel, reducem birocrația și numărul de acte pe care trebuie să le depună cetățenii când solicită autorității locale autorizații sau alte acte specifice”, a precizat ministrul dezvoltării.

Aceasta este cea de-a treia etapă în procesul de simplificare a emiterii documentelor de către Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), după ce, din 7 aprilie, extrasele de carte funciară, cele de plan cadastral și cele de primă înregistrare se eliberează gratuit pentru proprietari, dacă solicitantul cere în persoană aceste documente, iar, din 2 iunie, acest serviciu a devenit gratuit și online.

Pentru a beneficia de noile funcționalități oferite de platforma MyEterra, instituțiile administrației publice locale trebuie să transmită o cerere, în care să fie nominalizați reprezentanții autorizați să acceseze platforma.

Cererile pot fi expediate prin e-mail către oficiile județene de cadastru și publicitate imobiliară, la adresele disponibile în acest link: https://www.ancpi.ro/oficii-teritoriale-contact/.

Această facilitate vizează simplificarea proceselor administrative și vine în sprijinul cetățenilor care, până acum, trebuiau să parcurgă individual, pași suplimentari pentru obținerea acestor documente. Totodată, măsura contribuie la creșterea eficienței instituțiilor publice prin acces mai rapid la datele cadastrale și de carte funciară.

MyEterra este pusă la dispoziție de ANCPI, instituție aflată în subordinea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației. Prin intermediul acestei platforme, reprezentanții desemnați ai primăriilor și ai consiliilor județene pot accesa direct și gratuit documentele necesare pentru soluționarea cererilor cetățenilor privind imobilele aflate în proprietate.

„Toate aceste măsuri au impact direct asupra reducerii birocrației, creșterii calității serviciilor oferite cetățenilor și scurtării timpilor de interacțiune cu autoritățile”, a conchis ministrul Cseke Attila.