Studiu: Cantitatea maximă de cafea care poate fi băută zilnic, fără risc pentru sănătate

  • Conform celor mai recente studii, putem consuma până la 5 ceşti de cafea sau 5 băuturi energizante pe zi, fără riscuri asupra sănătăţii.
  • Un raport cuprinzător despre acest subiect a arătat că aportul zilnic de cofeină pentru un adult sănătos poate ajunge până la 400 mg pe zi.
25206 afișări
Imaginea articolului Studiu: Cantitatea maximă de cafea care poate fi băută zilnic, fără risc pentru sănătate

Studiu: Cantitatea maximă de cafea care poate fi băută zilnic, fără risc pentru sănătate

Fie că vorbim de cafea, ceai, băuturi răcoritoare sau băuturi energizante, despre consumul zilnic de băuturi pe bază de cofeină există o mulţime de puncte de vedere contradictorii. Mulţi dintre noi nici nu îşi pot imagina cum ar trece peste zi fără o băutură revigorantă pe bază de cafea, în timp ce altora nu le place neapărat nici gustul, nici efectul acesteia.

Chiar dacă există încă opinii diferite despre cofeină, tot mai multe studii demonstrează că aceasta are un efect pozitiv asupra organismului.

Conform celor mai recente studii, putem consuma până la 5 ceşti de cafea sau 5 băuturi energizante pe zi, fără riscuri asupra sănătăţii. Un raport cuprinzător despre acest subiect a determinat că aportul zilnic de cofeină pentru un adult sănătos poate ajunge până la 400 mg pe zi.

„Potrivit Autorităţii Europene pentru Siguranţa Alimentară, care a efectuat raportul, acest nivel de consum de cofeină nu prezintă riscuri fiziologice dacă stilul de viaţă al individului, cum ar fi obiceiurile alimentare, consumul de alcool, fumatul sau exerciţiile fizice, este unul sănătos. Deci, nu trebuie să ne facem griji că a bea câteva băuturi pe bază de cofeină pe zi este un obicei la fel de dăunător ca în cazul consumului de alcool sau de alte substanţe. Cofeina are, de fapt, mai multe efecte pozitive asupra corpului, care o fac să merite să fie inclusă în dieta noastră”, a declarat Şerban Damian, doctor specializat în nutriţie sportivă, nutritionist sportiv la Federaţia Română de Baschet.

Există din ce în ce mai multe dovezi că un consum normal de cafea poate avea un efect protector împotriva dezvoltării diabetului de tip 2. Deşi mecanismul exact de acţiune nu este încă descris, rezultatele obţinute în urma cercetărilor sunt promiţătoare. Date încurajatoare există în ceea ce priveşte prevenirea demenţei, deoarece cofeina poate ajuta la menţinerea funcţiilor cognitive pe parcursul înaintării în vârstă, amânând astfel, sau chiar prevenind dezvoltarea unor boli precum Alzheimer.

„Alte studii recente au subliniat legătura dintre un consum moderat de cafea şi reducerea riscului dezvoltării unor afecţiuni precum Parkinson, cancer de colon, ciroza sau calculi biliari”, a subliniat dr. Şerban Damian.

Oamenii de ştiinţă studiază efectele cofeinei de zeci de ani, rezultatele obţinute demonstrând că aceasta poate fi utilizată pentru îmbunătăţirea performanţei sportive. Studiile au evidenţiat că sportivii care consumă cofeină cu o oră înainte de un antrenament au un randament cu 20-30% mai mare. Cofeina poate fi utilizată în sprijinul performanţei în cazul mai multor sporturi, mai ales a celor care necesită rezistenţă, precum ciclism, alergare, fotbal sau rugby, motiv pentru care a fost admisă pentru sportivii care participă la Jocurile Olimpice, care o pot consuma în cantităţi mici.

Deoarece cofeina din cafea şi din băuturile energizante are efecte asupra sistemului nervos, aceasta poate reduce somnolenţa, stările de plictiseala sau de inactivitate şi oboseala, îmbunătăţind concentrarea, percepţia şi reflexele. Cofeina poate fi o soluţie rapidă atunci când suntem lipsiţi de energie, deoarece ne poate scoate din starea de letargie.

De asemenea, putem ameliora durerile de cap sau migrenele doar prin simplul consum de cofeină. De asemenea, cofeina poate accelera absorbţia analgezicelor pe care le utilizăm pentru unele dureri, acesta fiind şi motivul pentru care se regăseşte în mai multe medicamente.

„Băuturile energizante, o sursă relativ nouă de cofeină pe piaţă, sunt populare în rândul consumatorilor tineri, fiind un subiect încă discutat de comunitatea ştiinţifică în legătură cu siguranţa consumului pe termen lung. Cu toate acestea, având în vedere că băuturile energizante conţin multe alte ingrediente bioactive precum taurina, vitamine şi aminoacizi, am tratat acest subiect separat într-un articol anterior”, a adăugat Şerban Damian, doctor specializat în nutriţie sportivă.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici