A început cea mai stresantă perioadă pentru elevi şi studenţi. Ce trucuri le recomandă nutriţioniştii

  • Medicii ne recomandă alimente bogate în glucide în perioadele stresante.
  • Nutriţioniştii spun că în perioadele stresante organismul are nevoie de acizi graşi, vitamine, proteine.
  • Specialiştii în nutriţie recomandă consumarea Omega3 & Omgea6 în perioadele aglomerate.
198 afișări
Imaginea articolului A început cea mai stresantă perioadă pentru elevi şi studenţi. Ce trucuri le recomandă nutriţioniştii

A început cea mai stresantă perioadă pentru elevi şi studenţi. Ce trucuri le recomandă nutriţioniştii

Elevii şi studenţii au intrat oficial în perioada evaluărilor naţionale, examenelor de bacalaureat şi sesiunii. Nivelul de stres creşte mai ales după o lungă perioadă de studiu online. Nopţile pierdute, consumul excesiv de alimente şi băuturi nesănătoase îşi fac şi ele simtiţă prezenţa. Un lucru pe care mulţi îl neglijează, însă, este că dacă sunt atenţi la ce consumă, procesul de învăţare poate fi accelerat.

Cafeaua poate fi înlocuită cu freshul de portocale şi ciocolata cu un ceai de ghimbir, care ajută la creativitate.

Sabina Spatariu este elevă în clasa a XII-a şi are tabieturi specifice în această perioadă.

„Ideea e că la nivel general poate sar peste câteva mese că stau cu cărţile în braţe, cumva mănânc mai puţin, dar ronţăi mai multe chestii. Chipsuri, sărăţele şi nu-i tocmai cel mai sănătos stil de viaţă. Toate astea cu sucuri acidulate, cafea, ceai”, a spus Sabina Spatariu, elevă în clasa a XII-a.

Aceste mici gustări, nu tocmai sănătoase pot afecta sănătatea dacă se transformă într-un obicei de lungă durată. Medicul nutriţionist Camelia Olteanu  recomandă ca în perioadele stresante, elevii să ţină cont de ceea ce consumă.

„Este normal ca în aceste perioade de stres sau cu consum intelectual crescut, elevii şi studenţii să simtă nevoia să mănânce mai mult. În special alimente bogate în glucide. Pentru îmbunătăţirea performanţelor de învăţare şi memorare, important este şi consumul de acizi graşi. În special Omega3 din seminţe de in, nuci, peşte gras, fasole, soia, ulei de măsline şi Omega6, din carne, ouă, ulei de floarea soarelui. Lecitina, a cărei carenţă poate provoca stări de oboseală, extenuare, tulburări de memorie, o găsim în lapte, gălbenuş de ou, unt, cereale, legume, fructe şi drojdie”, a declarat Camelia Olteanu, medic nutriţionist.

Nevoia de oxigen a creierului este şi ea crescută, aşadar medicii recomandă aerisirea camerei des, practicarea de exerciţii fizice uşoare, plimbările în aer liber.

 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici