Apar tot mai multe teorii conspiraţionale privind schimbările climatice. Cine se află în spatele lor

  • Grupurile conspiraţioniste promovează din ce în ce mai mult dezinformarea în privinţa schimbărilor climatice
  • În perioada conferinţei COP26, dezinformarea în online a crescut
  • Pe Facebook au fost găsite 113 reclame care neagă problema schimbărilor climatice
12227 afișări
Imaginea articolului Apar tot mai multe teorii conspiraţionale privind schimbările climatice. Cine se află în spatele lor

Sursa foto: profimedia

Grupurile consipraţioniste încearcă să submineze eforturile de a ţine pandemia sub control şi promovează dezinformarea în privinţa schimbărilor climatice.
 
Una dintre cele mai comune conspiraţii este revendicarea unui viitor lockdown climatic, în care ţările vor fi blocate pentru perioade lungi de timp pentru a îndeplini obiectivele privind schimbările climatice.
 
Alte teorii susţin că un grup bogat şi puternic foloseşte politica privind schimbările climatice pentru a controla şi dăuna publicului larg, iar celebrităţi ca Gary Lineker şi Joanna Lumley ar fi angajate pentru a dezinforma oamenii, relatează Sky News.
 
"Teoriile conspiraţiei pot afecta atitudinile, intenţiile şi comportamentele oamenilor", susţine Karen Douglas, profesor de psihologie socială la Universitatea din Kent.
 
Mai multe videoclipuri pe tema unui lockdown climatic au devenit virale pe TikTok şi Telegram, iar ulterior, au fost create grupuri care au peste 13.000 de membri, cei mai mulţii fiind din Marea Britanie.
 
Conspiraţiile nu au loc numai în online, însă. Publicaţia The Light, împotriva vaccinului COVID-19 a publicat articole despre schimbările climatice intitulate Urgenţa climatică sau Noi cercetări provoacă naţiunea în privinţa schimbărilor climatice.
 
Specialiştii în psihologie subliniază că acest tip de conspiraţii îi încurajează pe oameni să nu se vaccineze, ceea ce duce la mai multe îmbolnăviri şi un număr crescut de decese.
 
Toate aceste conspiraţii au apărut pe durata conferinţei COP26, iar indicele global de dezinformare arată că de fiecare dată când a fost făcut un anunţ în perioada evenimentului, s-a remarcat o creştere a cantităţii de dezinformare distribuită online.
 
În plus, în acest an, Stop Funding Heat a găsit 113 reclame pe Facebook cu mesaje de genul "schimbările climatice sunt o farsă". Se estimează că pentru aceste reclame s-au cheltuit între 50.000 şi 65.000 de euro.
 
Şi nu doar reclamele înşelătoare sunt problema. Potrivit unui alt studiu, 2,6 miliarde de dolari sunt cheltuiţi într-un an de companiile care fac publicitate pe site-uri web care au tendinţa să dezinformeze pe mai multe subiecte, inclusiv pe schimbările climatice.
 
În urma fake news-urilor privind acest subiect, CAN alături de 250 de participanţi şi grupuri ca vaaz, WWF şi Centrul pentru Combaterea Urii Digitale, au scris o scrisoare deschisă către ONU, solicitând măsuri privind dezinformarea climatică.
 
Scrisoarea deschisă invită liderii mondiali şi platformele de comunicare socială să adopte o definiţie clară a dezinformării şi dezinformării climatice, astfel încât problema să poată fi identificată şi abordată.
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici