Asociaţia Pro Infrastructură: CNAIR tergiversează lansarea licitaţiilor pentru supervizori

  • 400 kilometri de autostradă de 6 miliarde de euro fără "câine de pază".
  • Asociaţia Pro Infrastructură acuză CNAIR că tergiversează lansarea licitaţiilor pentru supervizori.
254 afișări
Imaginea articolului Asociaţia Pro Infrastructură: CNAIR tergiversează lansarea licitaţiilor pentru supervizori

Rolul supervizorului, al dirigintelui de şantier denumit şi "consultant", "inginer FIDIC" sau simplu "inginer", în implementarea în teren a unui proiect de infrastructură de transport este esenţial: se asigură că lucrările puse în operă de constructor sunt conforme şi respectă caietul de sarcini, oferta asumată şi normativele în vigoare, adică standardele de calitate necesare, spun cei de la Asociaţia Pro Infrastructură.

„Dar CNAIR tergiversează lansarea licitaţiilor pentru aceste servicii esenţiale ori, în dulcele stil "timpul trece leafa merge", tărăgănează procedurile de achiziţie publice pornite în urmă cu mai bine de un an de zile în unele cazuri. În lipsa consultantului care să fie zilnic pe şantier şi să certifice lucrările executate de antreprenor, se lasă liber la abuzuri, "scurtături" şi "optimizări" care cresc riscul ca drumul să aibă probleme pe termen lung şi cresc artificial profitul constructorului. Contractarea supervizării este urgentă pe cele 7 loturi ale Autostrăzii A7 dintre Buzău şi Bacău, adică 178 km, unde constructorul a intrat în teren sau este pe cale să înceapă execuţia (până) în primăvară. Aceeaşi situaţie pe lotul 3 de lângă Buzău şi pe cele trei sectoare ale Bacău-Paşcani unde suntem în licitaţie de lucrări, dar ne aşteptăm ca să fie şi ele parafate cu antreprenorii până în vară. Mai mult, scandalos este că încă nu avem supervizor pe Autostrada A0 Nord tronsonul 2 (între Corbeanca şi Afumaţi) deşi se apropie cu paşi rapizi de inaugurare în decembrie 2023! La fel pe 1 (în contestaţii, probabil vom avea constructor până în vară) şi 3 (în procedură semnare contract de lucrări)”, arată sursa citată.

Potrivit asociaţiei, nu există timp de pierdut nici pe secţiunile de munte ale A1 Sibiu-Piteşti unde antreprenorii vor face proiectare în 2023 dar probabil la anul vor pune utilajele la treabă: „Nu trebuie să fii expert să-ţi dai seama că ai nevoie de diriginte de şantier pe 68 de kilometri prin creierii munţilor pe Valea Oltului şi Valea Topologului. Nici pe ciotul Holdea-Margina al A1 nu există consultant! Tot în 2024 ar trebui să se înceapă şi aici lucrările. Doar aceste exemple de autostrăzi amintite mai sus însumează aproape 400 kilometri şi au o valoare contractuală/estimată totală de peste 6 miliarde de euro! Iar din urmă vin noi sectoare aflate în licitaţie, precum A13 Boiţa-Făgăraş sau capetele din PNRR ale A8 Târgu Mureş-Târgu Neamţ. Desigur, lor li se adaugă şi multe alte proiecte rutiere mai mici şi mai puţin mediatizate care nu au supervizor pe şantier”.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici