Cardul de sănătate, blocat la nivel naţional pentru a treia zi consecutiv / Vlad Voiculescu: Dacă nu putem repara sistemul în timp util, vom lua măsuri

Sistemul informatic al cardului de sănătate este indisponibil, miercuri, pentru a treia zi consecutiv, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate precizând că, în acest timp, furnizorii de servicii medicale aflaţi în contract cu casele de asigurări de sănătate pot acorda asiguraţilor servicii offline.

1810 afişări
Imaginea articolului Cardul de sănătate, blocat la nivel naţional pentru a treia zi consecutiv / Vlad Voiculescu: Dacă nu putem repara sistemul în timp util, vom lua măsuri

"CNAS precizează că, în conformitate cu reglementările legale în vigoare, serviciile medicale acordate offline vor putea fi raportate şi validate de sistemul informatic în termen de trei zile lucrătoare după cea în care s-a acordat serviciul respectiv, astfel: pentru serviciile acordate în cursul zilei de luni, 10 octombrie 2016, raportarea şi validarea se poate face până joi, 13 octombrie 2016, orele 23.59; pentru serviciile acordate în cursul zilei de marţi, 11 octombrie 2016, raportarea şi validarea se poate face până vineri, 14 octombrie 2016, orele 23.59; pentru serviciile acordate în cursul zilei de miercuri, 12 octombrie 2016, raportarea şi validarea se poate face până luni, 17 octombrie 2016, orele 23.59", potrivit unui comunicat de presă al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate postat, miercuri, pe site-ul instituţiei.

Conform datelor Direcţiei Generale Tehnologia Informaţiei din cadrul CNAS, în cursul zilei de marţi, la nivelul întregii ţări au putut fi raportate şi validate circa 50% din serviciile medicale efectuate, în medie, în cursul unei zile normale de lucru.

"CNAS cere scuze tuturor celor afectaţi de situaţia fortuită şi menţionează că depune toate eforturile pentru readucerea sistemului cardului naţional de sănătate, în cel mai scurt timp posibil, în parametri normali de funcţionare", se mai arată în comunicatul de presă.

Instituţia a mai anunţat că va comunica în timp util furnizorilor de servicii medicale care sunt soluţiile de raportare şi validare a serviciilor efectuate, în cazul în care situaţia actuală se prelungeşte.

Ministerul Sănătăţii a declarat miercuri că ţine legătura cu preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS) în privinţa problemelor tehnice la sistemul informatic al cardului de sănătate, Vlad Voiculescu precizând că dacă acestea nu pot fi rezolvate ar putea fi modificată legea.

"Problema informatică este una gravă, îşi caută rezolvare chiar acum. Dacă nu va putea fi rezolvată curând vom avea în vedere alte măsuri. Luăm în calcul inclusiv modificarea hotărârii de guvern care cuprinde contractul cadru pentru a ne asigura că pacienţii îşi primesc medicamentele. Există nişte limitări în contractul cadru pe care e posibil să le relaxăm, să găsim soluţii. Dacă nu putem repara sistemul informatic, modificăm, nu putem să ţinem o întreagă ţară blocată. Cunosc problema, sunt în contact cu preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS) ", a declarat ministrul Sănătăţii Vlad Voiculescu.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici