Ce aleg adolescenţii între fumat şi vapat

  • Un nou studiu arată că adolescenţii, în general, preferă vapatul şi nu au niciun interes în ţigările clasice.
  • Deşi este ilegală vânzarea de ţigări electronice şi arome celor sub 18 ani, studiile internaţionale arată că proporţia copiilor cu vârste între 11-17 ani care vapează a crescut de la 4% (2020) la 7% (2022).
2088 afișări
Imaginea articolului Ce aleg adolescenţii între fumat şi vapat
Oamenii de ştiinţă de la Institutul de cercetare Tabacco Free din Irlanda spun că numărul adolescenţilor de 16-17 ani care aleg ţigările electronice a crescut de la 23% în 2014 la 39% în 2019.
 
68% din adolescenţii care au vapat spun că nu au fumat ţigări clasice vreodată. 
 
De ce aleg tinerii ţigări electronice? Din curiozitate, spun cei mai mulţi (66%), sau pentru că au prieteni care vapează (29%), arată studiul realizat pe mii de adolescenţi. Doar 3% spun că au ales să vapeze pentru a renunţa la ţigări. 
 
Cercetătorii irlandezi spun, totodată, că tinerii ai căror părinţi fumează au risc de 55% să încerce ţigările electronice.
 
Profesorul Luke Clancy, director general al Institutului spune că obiceiul vapatului la adolescenţi este în creştere, nu doar la cei irlandezi, ci în întreaga lume. 
 
Institutul consideră că social media are un rol în influenţarea fetelor şi băieţilor să se apuce de fumat sau vapat. 
 
Recent, şi un raport al organizaţiei Action on Smoking and Health arată că procentul copiilor care vapează este în creştere, fiind influenţaţi în acest sens de aplicaţii precum TikTok.
 
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici