Video EXCLUSIV | Comandorul Cătălin Micloş, „numărul 1” al escadrilei de F-16 din Forţele Aeriene Române, spune când va începe Escadrila 53 Vânătoare să facă poliţie aeriană

Escadrila 53 Vânătoare (F-16) va executa de la începutul anului viitor misiuni de poliţie aeriană, după ce la finele lunii noiembrie evaluările au arătat că structura este capabilă pentru acest tip de misiuni, a spus, la MAS Talks, comandorul Cătălin Micloş, comandantul Escadrilei 53 Vânătoare (F-16) din Forţele Aeriene Române.

2936 afișări

De asemenea, comandorul Micloş a precizat că în 2019 piloţii escadrilei au planificate câte un minim de 140 de ore de zbor, care sunt bugetate, în condiţiile în care standardul internaţional pentru piloţii de F-16 este de 140-180 de ore.

Despre misiunile de zbor ale F-16 din ziua de 1 decembrie, comandorul Cătălin Micloş a spus la MAS Talks: "O să încep prin a spune că 1 Decembrie pentru Escadrila 53 Vânătoare a fost o zi de lucru. În care trebuiau executate două misiuni: una la Bucureşti, în jurul orelor 10 dimineaţa, peste Arcul de Triumf şi una după-amiaza, la Alba Iulia. Realitatea este că în dimineaţa zilei de 1 Decembrie pista de decolare-aterizare nu oferea condiţiile minime pentru decolarea F-16 de pe Borcea. Din acest motiv, misiunea de la Bucureşti a fost anulată. De ce s-a ajuns în această situaţie? Este o lungă discuţie, sunt analize în cadrul Forţelor Aeriene pentru a remedia aceste aspecte.S-a lucrat intens pentru a executa această misiune. Toată lumea a realizat importanţa acestei misiuni. Cu părere de rău, tot personalul escadrilei şi toţi implicaţi în aceste eforturi, la sfârşitul zilei au avut un gust amar pentru că nu am reuşit să fim deasupra Arcului de Triumf. Totuşi,  în după-amiaza zilei am reuşit să decolăm cu şase aeronave F-16 la Alba Iulia şi am survolat românii, la 100 de ani de Unire. Jumătate din sufletul nostru a fost împăcat, pentru că am reuşit să ajungem unde trebuie, jumătate a rămas cu un gust amar.Dar cred că este o lecţie de învăţat pentru toţi şi în viitor probabil lucrurile vor fi mai bune.

Monitorul Apărării şi Securităţii vă prezintă principalele declaraţii ale comandorului Cătălin Micloş, comandantul Escadrilei 53 Vânătoare făcute la ediţia MAS Talks:

- „...1 Decembrie pentru Escadrila 53 Vânătoare a fost o zi de lucru... Realitatea este că în dimineaţa zilei de 1 Decembrie pista de decolare-aterizare nu oferea condiţiile minime pentru decolarea F-16 de pe Borcea. Din acest motiv, misiunea de la Bucureşti a fost anulată. (...)Jumătate din sufletul nostru a fost împăcat pentru că am reuşit să ajungem unde trebuie, jumătate a rămas cu un gust amar." (Despre misiunile din 1 Decembrie)

-" (...) trebuie continuate toate investiţiile care au început şi trebuie finalizate.Bineînţeles, altele noi cum ar fi simulatorul de zbor, este o facilitate indispensabilă pentru antrenamentul piloţilor. În mod curent, astăzi mergem în Portugalia pentru acest antrenament.(...) Sunt multe aspecte la care se lucrează de doi ani şi ele merg în direcţia bună, însă lucrurile probabil iau timp şi unii dintre noi, şi eu de multe ori nu avem răbdare. Însă, numai aşa putem ajunge unde vrem." (Despre investiţii)

- „Eu aş susţine de exemplu ca Forţele Aeriene Române, la capacitatea pe care o au să gestioneze un singur tip de F-16. Pentru că, cu cât ai mai multe tipuri de avioane cu atât este mai dificil din punct de vedere logistic, al fluxului de mentenanţă, lucrurile devin mai complicate.Într-adevăr, orice pilot şi-ar dori să zboare cel mai performant avion din lume." (Un model superior de F-16)

- „F-35 este în continuă dezvoltare, ştim bine că este cel mai costisitor şi performant proiect chiar al armatei americane. Cred că aceasta este direcţia în care mergem, probabil.  Probabil şi în România. F-35 eu îl văd ca pe viitorul F-16 în lume" ( Despre F-35)

- „Noi avem o vorbă când briefăm şi pregătim misiuni: când ajungem la lupta aeriană înseamnă că am greşit ceva pe parcurs. Pentru că lupta aeriană nu este un scop în sine. Misiunea este cu totul altceva, trebuie să faci cu totul altceva în timpul unei misiuni.  Dacă ajungi într-o luptă aeriană cu cineva la vedere înseamnă că ai greşit ceva, ai avut o eroare gravă undeva pe parcursul misiunii." (Despre lupta aeriană)

- „Ce s-a încercat în ultimii doi ani? Pe lângă infrastructură, s-a încercat şi modificarea aceasta de mentalitate. Pentru că peste tot spunem că F-16 nu este un avion pur şi simplu, e o mentalitate. Şi, din acest motiv de multe ori este greu să faci lucruri, pentru că schimbările de mentalitate iau timp, nu se poate întâmpla totul peste noapte. Aici venim şi spunem că modalitatea de pregătire, cum se brifează o misiune, cum se execută, cum se analizează o misiune, cum se zboară într-un spaţiu aerian, cum se folosesc poligoanele, cum se execută misiunile după anumite proceduri specifice F-16, totul este într-o mare măsură nou şi toate aceste lucruri trebuie implementate. În ultimii doi ani asta am făcut practic. Am încercat asta, din răsputeri să implementăm toate procedurile , tehnicile, tacticile noastre  în cadrul Forţelor Aeriene Române tocmai pentru a optimiza acest proces de instruire şi pe linie de personal navigant, şi pe linie de personal tehnic." ( Despre condiţiile de antrenament)

-"Numărul de ore de zbor a rămas acelaşi. Anul viitor un pilot "operaţional", în curs de operaţionalizare trebuie să execute în jur de 140-180 de ore de zbor, este un standard în lume pentru F-16. Şi orele astea sunt planificate pentru la anul. Practic, fiecare pilot din escadrilă are planificat un minim de 140 de ore. Care înseamnă ceva. Asta înseamnă că orele astea sunt bugetate". (Despre numărul de ore de zbor)

- "... trebuie să fi pregătit fizic ca să susţii acest efort , după care trebuie să ai timp să gândeşti . Ca să gândeşti, trebuie să ai o minte ascuţită. (...)Un fizic foarte bun, o minte ascuţită şi o atitudine potrivită pentru acest avion. Poţi să fi fizic foarte bun, poţi să fi foarte inteligent, peste medie, dacă nu ai atitudinea potrivită pentru pentru a zbura acest – americanii spun un gen de agresivitate, un "fighter atitude" – nu faci faţă.  Pentru că nu ai acest imbold care te face să depăşeşti  piedicile fizice şi de presiune psihică."(Despre calităţile unui pilot de F-16)

- „Reţeta sucesului este trimiterea piloţilor, în continuare, pentru treceri, conversii  în SUA, chiar Portugalia, pot fi găsite multe alternative. Putem face şi noi conversie. Însă, la o structură mică, atât timp cât faci conversie şi continuarea proceselor de operaţionalizare energiile pot fi disipate foarte uşor. Din acest motiv, cred că reţeta succesul este în continuare trimiterea piloţilor peste hotare , pentru trecere, în aşa fel încât escadrilele de F-16 să fie dedicate pentru menţinerea nivelului de pregătire al piloţilor." (Despre şcoala de piloţi)

- „La finele lunii noiembrie, Escadrila 53 Vânătoare a fost evaluată şi la finalul evaluării s-a tras concluzia că structura, escadrila este capabilă să execute poliţie aeriană.Se fac demersurile în continuare pentru această misiune către componenta operaţională, până la structurile de conducere ale NATO pentru a ne avea în vedere la executarea poliţiei aeriene în decursul anului viitor.Estimez că la începutul anului viitor Escadrila 53 Vânătoare va executa poliţie aeriană." (Despre misiunea de poliţie aeriană)

-„ Cred că dacă întrebaţi orice pilot de vânătoare din România, lume nu cred este unul care să nu fi văzut Top Gun. Cred că a trimis mulţi copii în rândul Forţelor aeriene americane E un film pe care l-am văzut cu plăcere. Cred că să-l văd şi următorul. Deocamdată, sunt în perioada în care văd multe desene animate, datorită copiilor mei . Dar cu siguranţă am să văd şi continuare Top Gun." (Despre Top Gun 2- Maverick)

Citeşte textul integral al ediţiei MAS Talks pe monitorulapararii.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici