Musk ameninţă cu un "proces termonuclear", după ce companii precum Disney, Apple şi IBM au suspendat publicitatea pe X

Elon Musk a declarat sâmbătă că va intenta un "proces termonuclear" împotriva organizaţiei non-profit Media Matters, în condiţiile în care companii precum Disney, Apple şi IBM ar fi întrerupt publicitatea pe X (fostă Twitter) pe fondul unei furtuni de antisemitism în jurul platformei de socializare.

13127 afișări
Imaginea articolului Musk ameninţă cu un "proces termonuclear", după ce companii precum Disney, Apple şi IBM au suspendat publicitatea pe X

Sursa foto: Hepta/Mediafax Foto

Media Matters, un grup american care se descrie ca fiind "un centru de cercetare şi informare progresistă" care monitorizează "mass-media pentru dezinformarea conservatoare", a publicat la începutul acestei săptămâni un raport care arată că X a postat reclame care apar alături de postări pro-naziste.

CEO-ul X, Linda Yaccarino, a declarat anterior că mărcile sunt acum "protejate de riscul de a fi alături" de conţinut potenţial toxic pe platformă.

"Imediat după ce curtea de judecată se va deschide luni", a scris Musk într-o postare, "X Corp va intenta un proces termonuclear împotriva Media Matters şi a TUTUROR celor care au complotat la acest atac fraudulos asupra companiei noastre", a mai spus el, potrivit Politico.

Musk a postat, de asemenea, un comunicat cu titlul "Rămâneţi alături de X pentru a proteja libertatea de exprimare", în care a spus că Media Matters "a denaturat complet experienţa reală a utilizatorilor pe X". El a mai spus că "pentru ca exprimarea să fie cu adevărat liberă, trebuie să avem şi libertatea de a vedea sau auzi lucruri pe care unii oameni le pot considera inacceptabile" şi a adăugat că "nu vom permite activiştilor care urmăresc o agendă, sau chiar profiturile noastre, să ne descurajeze viziunea".

Musk, proprietarul Tesla şi Space X, care a cumpărat Twitter anul trecut şi l-a redenumit X, a fost deja sub tirul criticilor pentru că a tolerat şi chiar a încurajat antisemitismul pe platforma de socializare. Cel mai recent episod a avut loc săptămâna aceasta, când Musk a aprobat o postare antisemită pe X ca fiind "adevărul real" despre ceea ce făceau evreii.

Casa Albă a condamnat postarea, reamintind că Musk răspundea la o postare ce făcea referire la o teorie a conspiraţiei care l-a motivat pe un bărbat să ucidă 11 persoane la o sinagogă din Pittsburgh în 2018.

Printre companiile care suspendă publicitatea pe X se numără Disney, IBM, Apple, Paramount, NBCUniversal, Comcast, Lionsgate şi Warner Bros. Discovery, potrivit presei.

La Bruxelles, departamentul de comunicare al Comisiei Europene a cerut tuturor serviciilor executive ale UE să nu mai difuzeze reclame pe X din cauza "preocupărilor generalizate legate de răspândirea dezinformării", potrivit unei note interne consultate de POLITICO.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici